دلار 1600 تومان در 2 روز ارزان شد/ پشت کردن دلالان میدان فردوسی به ترامپ

دلار طی دو روز اخیر 1600 تومان از قیمت خود را از دست داده و برخی تحلیل ها حکایت از آن دارد که معامله گران بزرگ بازار غیررسمی ارز با پیش بینی باخت ترامپ در حال خروج از این بازار و فروش دلارهای خود هستند.

به گزارش کاماپرس، نزدیک شدن به موعد انتخابات آمریکا نفس ها را در سینه واسطه‌هایی که در معاملات ارز غیر رسمی بازار ارز در میدان فردوسی نقش دلالان بزرگ را بازی می کنند حبس کرده است چرا که حفظ ذخیره بالای دلار در شرایطی که شانس ترامپ برای پیروزی – بر اساس نظرسنجی ها – چندان بالا نیست نگه داشتن دلار ریسک بسیار بالایی به آنها تحمیل می کند.

اتفاقات 2 روز اخیر نیز نشان می دهد بخشی از دلارهای حبس شده در دست این دلالان در حال سرازیر شدن به بازار است و گویی آنها نیز به ترامپ پشت کرده اند.

وضعیت شکننده دلار؛ 4 کانال ریزش در 10 روز

آریاک سفر

دنیای اقتصاد در گزارشی در این باره نوشت: روز گذشته – دوشنبه – اسکناس آمریکایی هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. این ارز روز شنبه هم ۶۰۰ تومان افت قیمت را به ثبت رسانده بود. هزار و ۶۰۰ تومان نزول دلار طی ۲ روز چنین شائبه‌ای را در بازار ایجاد کرده است که معامله‌گران بزرگ یا همان نهنگ‌های ارزی در حال خروج از بازار هستند.

از نگاه این گروه، دلار، تنها در حالتی می‌تواند چنین میزان افتی را تجربه کند که معامله‌گران بزرگ دست از خرید ارز کشیده و در موقعیت فروش قرار گرفته باشند. دلار پنج‌شنبه دو هفته پیش، روی عدد ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفته بود. ۴ کانال ریزش طی حدود ۱۰ روز می‌تواند نشانگر آن باشد که در بازار تغییرات بنیادی رخ داده است. این تغییر بنیادی می‌تواند همان خروج معامله‌گران بزرگ از بازار ارز باشد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازارها ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز