دلار ۲۸ هزار تومانی گرانتر می‌شود یا ارزانتر؟

لست سکند

دلار امروز هم پیشروی قیمتی داشته و به محدوده 28 هزار و 401 تومانی رسید. این ارز خارجی نسبت به دیروز 720 تومان گران‌تر شد. افت ارزش لیر ترکیه، گفت و گوی آمریکا و چین بر سر خرید نفت ایران و تنش‌های هسته‌ای اخیر نقش مهمی در افزایش قیمتی دلار داشتند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار ارز و دلار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، گذشته از مسائل هسته‌ای پیرامون مجتمع تسا کرج، یک از دلایل عمده رشد قیمتی زیاد دلار می‌تواند افت ارزش لیر باشد که در تقویت انتظارات افزایشی بازیگران داخلی بسیار موثر عمل کرد. به بیان دیگر تضعیف ارزش لیر باعث افزایش خرید اسکناس آمریکایی در کشور همسایه شد. با افزایش تقاضا برای دلار در ترکیه، اسکناس از بازار داخلی خارج و به بازارهای ارزی ترکیه منتقل شد. این موضوع در کنار درخواست آمریکا از چین مبنی بر کاهش واردات نفت از ایران، به نوسان بیشتر قیمت دلار کمک کرد و آن را در محدوده 28 هزار تومانی نگه داشت.

ارزش لیر پس از اعلام موضوع خرید بخش دوم سامانه دفاع موشکی روسیه، با عنوان اس 400، توسط دولت ترکیه سقوط کرد. با انتشار این خبر، آمریکا کشور ترکیه را به وضع تحریم‌های بیشتر تهدید کرد و همین اتفاق باعث رشد ارزش دلار در برابر لیر تا 9 واحد شد. به هر حال این موضوع به همراه خبر درخواست آمریکا از چین باعث رشد انتظارات افزایشی معامله گران بازار ارز شد و در نتیجه قیمت دلار را افزایشی کرد.

راز آسمان پایتخت

بالاخره قیمت دلار چقدر می‌شود؟

به گفته کارشناسان بازار ارز اگر اخبار کاهشی در بازار منتشر نشود، احتمالا افزایش قیمت دلار ادامه دار خواهد بود. از لحاظ تحلیل فنی در صورتی که دلار بالای محدوده 28 هزار و 200 تومانی ثابت شود، روند صعودی ادامه پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت قیمت دلار وارد فاز اصلاحی شده و احتمالا تا محدوده 27 هزار و 800 تومانی پایین می‌رود.

یورو و پوند، دیگر ارزهای مهم بازار، هم امروز افزایش قیمت داشتند. نرخ یورو با رشد 452 تومانی نسبت به دیروز، 32 هزار و 884 تومان شد. قیمت پوند هم در مقایسه با دیروز 323 تومان بالا رفت و به محدوده 38 هزارو 415 تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز