دلار و یورو در شیب گرانی

لست سکند

نرخ رسمی دلار در صرافی های بانکی امروز پنجشنبه 22 خرداد 99 با افزایش 650 تومانی مواجه شد و به این ترتیب دلار رسما به کانال 17 هزار تومانی برگشت، یورو نیز در صرافی های بانکی در آستانه کانال 20 هزار تومان قرار گرفت.

به گزارش کاماپرس نوسان های دو روز اخیر دلار در بازار بانک مرکزی را به واکنش واداشت و در آخرین تحول قیمت دلار در صرافی های بانکی امروز با افزایش مواجه شد. بانک مرکزی سیاست افزایش و کاهش نرخ ارز به تناسب افت و خیزهای بازار را تقریبا از اواخر شهریور 99 آغاز کرد و این سیاست تا حدود زیادی به نوسانات بازار پایان داد.

از ابتدای سالجاری به دلیل کرونا و تنش های تحریمی دامنه نوسانات نرخ ارز افزایش یافته اما بانک مرکزی از کافی بودن منابع ارزی و رفع تنش ها در بازار ارز با ابزارهای موجود سخن گفته و مردم را از سرمایه گذاری در این بازار پرریسک برحذر داشته است.

بیشتر بخوانید:

بنا به اعلام ایلنا صرافی‌های بانک‌ها از صبح امروز، بیست و دوم خرداد، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۷ هزار و ۷۵ تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته افزایش ۶۵۰ تومانی داشته است. ضمنا این صرافی‌ها هر اسکناس دلار را از مردم با قیمت ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

یورو در آستانه ورود به کانال 20 هزار تومانی

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است. همچنین قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان است.

۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

شایان ذکر است تحرکات تحریمی آمریکایی ها و افزایش نرخ حواله درهم در روز گذشته به ابزاری برای واسطه گران و دلالان بازار ارز تبدیل شده و نرخ اسکناس دلار در بازار آزاد طی دو روز اخیر نوسانات صعودی را تجربه کرده است.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز