دلار هفته پیش رو را نزولی آغاز می‌کند؟

اظهارات ضد و نقیضی درباره آزاد شدن منابع ارزی ایران در کره جنوبی طی روزهای اخیر شنیده می شود که در مجموع سیگنال های نزولی برای بازار ارز دارند و کاهش قیمت دلار در هفته پیش رو را محتمل می کنند.

به گزارش کاماپرس، در هفته ای که گذشت مذاکراتی بین عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران و برخی مسئولان کره ای و ژاپنی در کشورمان انجام شد که روایت همتی از خروجی این مذاکرات آزادسازی یک میلیارد دلار از هفت میلیارد دلار منابع ارزی ایران در کره جنوبی بود.

نکته جالب توجه دیگری که در خلال این مذاکرات رسانه  ای شد این بود که چند میلیارد دلار – رقم دقیق آن از سوی مراجع رسمی اعلام نشد –  از منابع ایران نیز در ژاپن مسدود شده است اما برخلاف فشاری که ایران به کره جنوبی برای آزادسازی دلارهای خود وارد کرد تاکنون هیچ سخنی از منابع مسدود شده در ژاپن به میان نیامده بود.

اخبار مهم امروز را بخوانید:

مقدمات آزادسازی دلارهای ایران در کره جنوبی فراهم شده است

آریاک سفر

به هر شکل یکی از مقامات وزارت خارجه کره جنوبی نیز از فراهم شدم مقدمات آزاد شدن بخشی از منابع ارزی ایران در این کشور سخن گفته است. به گفته وی، این منابع از طریق شبکه بانکی سوئیس انتقال خواهد یافت اما مذاکرات بر سر چگونگی انتقال آن ادامه دارد.

اگر این منابع یه صورت نقد به بانک مرکزی ایران منتقل شود قطعا قیمت دلار در هفته پیش رو در بازار آزاد نزولی خواهد شد اما به نظر می رسد آمریکا با انتقال این منابع به صورت نقد موافقت نکرده و قرار است این منابع از طریق بانک های سوئیسی برای صادرات برخی اقلام مورد نیاز به ایران مورد استفاده قرار گیرد.

اظهارات بدبینانه رئیس اتاق ایران و کره

رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی نیز در مصاحبه با نود اقتصادی درباره آزادسازی منابع ارزی ایران در این کشور بدبینانه سخن گفته و مدعی شده است که کره ای ها و آمریکایی ها می خواهند از این منابع برای صادرات کالاهای بنجل به ایران سوء استفاده کنند.

در مجموع به نظر می رسد آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی به جز جو روانی ناشی از خبر آن که سیگنال کاهشی برای بازار ارز دارد به صورت موثر نمی تواند قیمت ارز را در هفته پیش رو کاهش دهد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز