دلار در شیب سقوط قیمت

لست سکند

درحالی که امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی روندی افزایشی داشت، دلار در سراشیبی سقوط قرار گرفت و کاهشی ۰.۱۲ درصدی را نسبت به روز قبل تجربه کرد.
به گزارش کاماپرس، شاخص دلار در معاملات امروز با ۰.۱۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته و در سطح ۹۷.۴۸۵ واحد بسته شد و آغاز هفته در بازارهای جهانی همراه با افت قیمت دلار بود.
در این میان وضعیت ارزهای اروپایی با دلار متفاوت است، مخالفت برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر هلند، دانمارک، سوئد و اتریش با طرح پیشنهادی فرانسه و آلمان تاکنون مانع از آن شده است تا بسته یک تریلیون یورویی حمایتی از اقتصادهای اروپایی در برابر ویروس کرونا به مرحله اجرا در آید.
از سوی دیگر روند افزایش کسری بودجه در انگلیس و سایر کشورهای اروپایی کماکان ادامه دارد و به نظر می رسد با رویکرد دولت ها در افزایش مخارج خود باید شاهد تداوم این وضعیت در ماه های آینده باشیم، مساله ای که فشار بر روی یورو و پوند را در ماه های آتی بیش تر خواهد کرد.
در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با صعود ۰.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۳۷ دلار مبادله شد، یورو ۰.۱۶ درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۱ به ۱.۱۱۹ دلار رسید.
ناگفته نماند که همگام با شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن، برخی کارشناسان پیش بینی کردند که ارزش دلار در برابر سبد ارزهای شرکای تجاری آمریکا(یورو و یوآن) تا 35 درصد سقوط می کند.

وضعیت ناامید کننده آسیا

به گزارش ایسنا، عملکرد اقتصادهای بزرگ آسیا هم کماکان در سطح ناامیدکننده ای باقی مانده است. طبق اعلام دولت ژاپن در سه ماه نخست امسال اقتصاد این کشور ۰.۶ درصد کوچک تر شده است. این رشد که ۰.۳ درصد بیشتر از رشد پیش بینی شده قبلی توسط کارشناسان است، بدترین عملکرد اقتصاد ژاپن از سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می شود.
در معاملات بازارهای ارزی جهانی، همچنین هر دلار با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۰۶.۸۸۵ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۵۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۷۷ یوان چین اعلام شد.

راز آسمان پایتخت

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز