دلار به محدوده قیمتی 21 هزار تومانی برمی‌گردد؟

لست سکند

دلار که دیروز روی ریل نزول قیمتی بود، حال با رشد 3 تومانی، به محدوده 25 هزار و 622 تومانی رسید. تحلیلگران بر این اعتقادند که شرایط کنونی بازار ارز به اخبار برجامی وابستگی زیادی دارد. در صورت انتشار یک خبر مثبت در آغاز ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، هیجانات تا حدود زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اوضاع بازار به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست. سیزدهم مردادماه سال 1392، پس از برگزاری مراسم تحلیف حسن روحانی، دلار در ابتدا افزایش قیمتی را تجربه کرد. اما سپس به سرعت در مسیر کاهشی قرار گرفت. این ارز خارجی در روز تحلیف سال 1392 رشد هفت تومانی را به ثبت رساند و در کانال 3 هزار و 245 تومانی قرار گرفت.

سال 1396 هم در روز تحلیف روحانی، برای آغاز به کار دولت دوازدهم، نرخ دلار حدود 3 هزار و 830 تومان شد. دلار بین دو مراسم تحلیف حدودا 18 درصد رشد قیمت را تجربه کرد. اما در سال 1396 روند رشد قیمتی دلار بیشتر شد تا جایی که در پایان شهریورماه 1396، به مرز 3 هزار و 900 تومانی رسید!

راز آسمان پایتخت

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

دلار در انتظار نتیجه مذاکرات برجام

در حال حاضر ریسک‌های بیشتری بازار داخلی دلار را تهدید می‌کند. به گفته علی شریعتی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اکنون قیمت دلار براساس مولفه‌های اقتصادی تعیین نشده و بیشتر به نوعی ابزار مالی، سیاسی و امنیتی است. اگر برجام اتفاق بیفتد و خبر مثبتی منتشر شود، احتمالا دلار تا قیمت21 یا 20 هزار تومانی کاهش پیدا می‌کند. اما در صورتی مذاکرات برجام به نتیجه نرسد و تحریم‌های دور جدید برگردد، وضعیت قابل پیش بینی نخواهد بود. بنا به گفته شریعتی دلار با وضع تورم و نقدینگی کشور تا حدودی امکان کاهش قیمتی را دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “دلار به محدوده قیمتی 21 هزار تومانی برمی‌گردد؟

  1. علی گفته:

    لعنت برکسی که قیمت دلار گران می کند من وخانواده ام رای دادم رئیسی که روابط با خارج را درست وقیمت دلار را بیاورد پائین زی ده هزارتومان اگر اینجوری نشود کلی خانواده ها از هم می پاشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز