دلار به شدت سقوط خواهد کرد

به گفته کارشناسان بانک گلدمن ساکس که یکی از بزرگترین بانک های سرمایه گذاری در جهان است، پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده ، بازارهای مالی تحت پوشش “موجی” قرار می گیرند که در واقع واکنشی به پیروزی احتمالی دموکرات ها خواهد بود و در نتیجه ، ارزش دلار به شدت سقوط خواهد کرد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از ریانووستی، شاخص دلار در برابر سبد ارزهای اصلی بیش از سه درصد افت کرده است. این نحوه واکنش سرمایه گذاران به تزریق پولی بی سابقه سیستم رزرو فدرال (FRS) و نرخ های بسیار پایین است.
از ماه مارس، دولت فدرال حدود 3 تریلیون دلار به اقتصاد امریکا تزریق کرده است. کارشناسان هشدار دادند: چنین سیاستی برای اقتصاد کشور بسیار مخرب است. به گفته کارشناسان زمانی که دستگاه های چاپ پول با ظرفیت کامل کار می کنند و جریان نقدی بدون پشتوانه را به اقتصاد وارد می کنند، این عمل در اصل دلار را به آرامی می کشد. نرخ پایین بهره سیستم رزرو فدرال علاقمندی سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در واحد پول ایالات متحده را که خود برای حمایت از اقتصاد امریکا تنظیم شده، تضعیف می کند. در نتیجه شاهد سقوط بازدهی سرمایه گذاری در دارایی های دلاری هستیم.
با این حال ، طبق گفته کارشناسان بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس ، دلار در پایان سال جاری میلادی با یک آزمایش جدی روبرو خواهد بود که این آزمایش مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.
همانطور که تحلیلگران این بانک ادعا می کنند ، در صورت پیروزی بایدن ، دلار تحت پوشش “موج آبی” قرار خواهد گرفت (رنگ غیر رسمی حزب دموکرات آبی است). طبق محاسبات انجام شده شاخص دلار با وزن تجارت خارجی، این شاخص سرانجام به پایین ترین سطح در دو سال اخیر باز خواهد گشت.
اکنون شاخص DXY 93.68 است که در سال 2018 حدود 88.25 بوده است.
به گفته تحلیلگران ، واحد پول آمریكا تنها در صورت پیروزی ترامپ و آزمایش موفقیت آمیز واكسن کرونا قادر به تقویت است. شرکت Pfizer منتظر “نتایج نهایی” مرحله سوم آزمایشات این واکسن تا پایان ماه اکتبر و شرکت Moderna در نوامبر است.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز