دلار ارزان تر می شود

لست سکند

دلار در حال از دست دادن بخشی از قدرت خود در بازارهای جهانی و در مقابل سایر ارزهای بین المللی خصوصا یورو است.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که در بازار ارز کشورمان دلار سرسختی شدیدی برای کاهش قیمت از خود نشان می دهد اما وضعیت اسکناس آمریکایی در سایر بازارهای بین المللی چندان مساعد نیست و اغلب تحلیل گران اقتصادی رای به کاهش ارزش دلار در کوتاه مدت و حتی بلند مدت می دهند.

در تازه ترین تحول دلار در یکی از سامانه های مهم تبادل و نقل و انتقالات مالی جهان قافیه را به رقیب اروپایی خود یعنی یورو باخته و جایگاه خود را به ارز اتحادیه اروپا داده است.

ایسنا در این باره نوشته است که این برای نخستین بار طی 8 سال اخیر است که یورو به پرتراکنش‌ترین ارز جهان در سامانه تبادلات مالی سوییفت تبدیل شده و جای دلار را گرفته است. البته تغییر جایگاه یورو و ارز مطرح آمریکایی در سوئیفت نمی تواند کتمان کننده این واقعیت باشد که  کماکان دلار از نظر میزان مقبولیت به عنوان ارز ذخیره جهانی در صدر قرار دارد.

دلار باز هم در برابر یورو عقب خواهد رفت

راز آسمان پایتخت

استیو هانکه- استاد اقتصاد کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا و یکی از متخصصان مطرح جهانی در حوزه هیات‌های ارزی درپیش بینی ارزش‌دلار با روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا گفته است: در حال حاضر اگرچه نرخ‌دلار مقداری از ارزش خود را مقابل یورو از ابتدای سال تاکنون از دست داده است اما هنوز هم در جایگاه نیرومندی در برابر یورو قرار دارد.

وی تصریح کرد:  با این حال فکر می کنم نرخ‌دلار احتمالا کمی بیشتر مقابل یورو عقب خواهد رفت و مهم است این نرخ برابری به دقت تحت نظر قرار گیرد. در واقع، نرخ برابری دلار مقابل یورو، مهم ترین نرخ برابری ارزی در جهان است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز