دلار آمریکا در شیب سقوط قیمت

لست سکند

بررسی ارزش دلار آمریکا در بازارهای جهانی طی ماه های گذشته حکایت از آن دارد که دلار در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

به گزارش کاماپرس، سه روز پیش(29 جولای) بود که ارزش دلار آمریکا به پایین ترین قیمت خود در 2 سال اخیر رسید و با افت ۰.۴ واحدی نسبت به سایر ارزهای جهان، ۹۳.۴۱ واحد شد.
شیوع گسترده ویروس و تبعات اقتصادی آن در ایالات متحده ، موجب شد برخی کارشناسان پیش بینی کنند که ارزش دلار در برابر سبد ارزهای شرکای تجاری آمریکا (یورو و یوآن) تا 35 درصد سقوط می کند.
کاهش شدید پس‌انداز مردم و شرکت‌ها در آمریکا، کسری بودجه سنگین دولت این کشور و همچنین شیوع ویروس کرونا، بستر لازم برای کاهش چشمگیر ارزش دلار را فراهم کرده است.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۵۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۲.۸۹۵ واحد بسته شد، نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۱۰ دلار اعلام شد.

جدیدترین اخبار مهم بازارهای جهانی:

کاهش نرخ رشد اقتصادی آمریکا

به گزارش ایسنا،در این میان رشد اقتصادی آمریکا هم نزولی بوده است، براساس گزارش های منتشر شده در سه ماهه دوم امسال شاهد ثبت پایین ترین رشد فصلی ثبت شده در طول تاریخ آمریکا تاکنون بودیم و طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، نرخ رشد اقتصادی این کشور منفی ۳۲.۹ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۲۴.۵ درصد کمتر از رشد سه ماهه قبل و ۲.۲ درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی، بوده است.
بانک مرکزی آمریکا در تازه ترین نشست خود همان طور که انتظار می رفت اعلام کرد نرخ بهره را در سطح کنونی حفظ خواهد کرد، با این حال نیاز بازارهای مالی به نقدینگی کماکان در سطح بالایی باقی مانده است و فدرال رزرو به همین خاطر احتمالا تا پایان سال به برنامه خرید اوراق قرضه خود ادامه خواهد داد.
از سوی دیگر انتظار می رود شاهد روزهای تیره و تارتری در روابط پکن و واشنگتن باشیم، ضمن اینکه احتمال تحریم برخی بانک های چینی توسط آمریکا، موجب نگرانی معامله گران شده است.
پیشتر کنگره و سنای آمریکا با تصویب لایحه ای دولت را مکلف به تحریم بانک های چینی کرده بودند که با مقامات چینی در خصوص لایحه جنجالی امنیتی هنگ کنگ همکاری داشته اند.

راز آسمان پایتخت

مطالب مرتبط را بخوانید:

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز