دلار آماده سقوط و رسیدن به کف کانال 20 هزار تومان

با نزدیک شدن به تحلیف بایدن انتظار می رود نرخ دلار امروز دوشنبه 29 دی ماه 99 از کانال 22 هزار تومان به کانال 20 هزار تومان منتقل شود.

به گزارش کاماپرس، هفته پیش دلار همین روز، در حال نوسان در محدوده های بالایی کانال 25 هزار تومان بود و امروز معاملات بازار غیررسمی ارز در حالی آغاز می شود که دلار در کف کانال 22 هزار تومان قرار دارد.

بر اساس برخی گزارش ها اسکناس آمریکایی در اندک معاملات روز گذشته – روز تعطیل رسمی بازارها – از حفظ کانال 22 هزار تومانی نیز ناتوان بوده و به کانال 21 هزار تومانی رضایت داده است.

به حداکثر رسیدن ریسک خرید دلار 

معامله گران بازار ارز امروز با احتیاط تمام بازار را رصد می کنند و تمایل برای فروش دلار به مراتب بیشتر از قبول ریسک خرید در قیمت های کنونی است چرا که ریسک خرید ارز در جو نزولی کنونی بازار به حداکثر رسیده است. پیش بینی اغلب معامله گران این است که دلار امروز دوشنبه و فردا سه شنبه روند کاهشی خود را ادامه دهد و به کانال 20 هزار تومانی و حتی کانال های پائین تر فرود آید.

آریاک سفر

پیش خور شدن تحلیف بایدن در معاملات یک هفته اخیر بازار ارز

مهم ترین نگرانی طرفداران کاهش نرخ دلار، بازگشت روند صعودی به قیمت اسکناس آمریکایی در روز تحلیف بایدن است چرا که برخی از کارشناسان بازار ارز عقیده دارند دلار از هفته گذشته در حال پیش خور کردن شوک تحلیف بایدن است و به محض انجام مراسم تحلیف مشخص خواهد شد که تغییر فوری در مناسبات ایران و آمریکا اتفاق نمی افتد و انتظارات تورمی نیز دوباره در بازار ارز بالا می گیرد. با این حال کاهشی بودن بازار طی امروز و فردا مورد اتفاق اغلب فعالان بازار ارز است.

تمایل بازارساز به طی شدن روند نزولی قیمت ارز با شیب ملایم

در این میان بانک مرکزی نیز رفتار بسیار محتاطانه ای با نرخ ارز در پیش گرفته و نرخ هایی که در صرافی های بانکی تعیین می شود به صورت میلیمتری به نرخ های بازار نزدیک است. بسیاری از معامله گران معتقدند بانک مرکزی انتظار ایجاد شوک شدید نزولی در بازار ارز را ندارد و اساسا سقوط شدید دلار را در شرایط فعلی چندان به صلاح نمی داند و بیشتر از آن که مایل به ریزش سنگین دلار باشد، طرفدار نزول ملایم و یکنواخت قیمت اسکناس آمریکایی است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار ارز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز