دفاع عجیب از گرانی بی‌موقع گوجه فرنگی !

لست سکند

گوجه فرنگی از جمله صیفی‌جاتی است که در مقاطعی از سال قیمت آن گران می شود و مسئولان مرتبط نیز در این گونه موارد با ارائه برخی دلایل و وعده ها سعی در آرام نگه داشتن بازار دارند اما این بار وضعیت متفاوت است!

به گزارش کاماپرس، گوجه فرنگی محصول کشاورزی پرمصرف در سفره خانواده های ایرانی گاه و بی گاه با سفره ها سرگرانی می کند. به این معنی که بعضی ماه های سال گوجه فرنگی گران می شود و مردم هم به این گرانی عادت دارند. معمولا گرانی گوجه فرنگی در ماه های سرد سال اتفاق می افتد و با کشت در استان های جنوبی و رسیدن گوجه های کشت شده در گلخانه ها قیمت متعادل می شود.

این بار گرانی گوجه فرنگی در اوج گرمای تابستان تا حدودی غافلگیر کننده است و از آن غافلگیرکننده تر اظهارات مسئولان صنف مرتبط است که برخلاف رویه معمول این بار می گویند گرانی کاملا طبیعی بوده و جا دارد که این محصول گران تر هم بشود!

گوجه گران تر هم بشود معقول است

نود اقتصادی از قول سعید محمدی، رئیس انجمن گوجه‌کاران کشور نوشته است؛ کم‌آبی باعث کشت معدود گوجه و در نهایت افزایش ۳٠ تا ۴٠ درصدی قیمت آن در پانزده روز گذشته شده است.

وی با دفاع از گرانی گوجه فرنگی بیان کرد: با توجه به کم‌آبی و کشت معدود، اگر قیمت گوجه در این روزها به ۲٠ هزار تومان هم برسد معقول است.

راز آسمان پایتخت

گوجه فرنگی با توجه به برند محصول – رئیس انجمن گوجه‌کاران کشور در مورد برند گوجه فرنگی توضیحی نداده است! –  در میادین تره‌بار تهران ۴ تا ۷ هزار تومان و در مغازه‌ها ۱٠ تا ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

البته بد نیست به این نکته اشاره کنیم که محمدی این را هم گفته است که تا ۱٠ روز دیگر کشت گوجه فرنگی افزایش پیدا کرده و قیمت گوجه روندی کاهشی خواهد داشت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “دفاع عجیب از گرانی بی‌موقع گوجه فرنگی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز