دستور مهم وزیر صمت به مدیران عامل سایپا و ایران خودرو

لست سکند

وزیر صمت به خودروسازان دستور داد، درسال جهش تولید با تمام پتانسیل و قوا موجود تولید خودرو را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسانند.

به گزارش کاماپرس، رضا رحمانی با فراخواندن مدیران دو خودروساز بزرگ کشور تاکید کرد: خودروسازان کشور برای دستیابی به اهداف مدنظر افزایش تولید، نیازمند یک کار جهادی هستند ضمن اینکه باید برای مردم شفاف سازی کنند عامل آشفتگی بازار کیست و منافع چه کسانی از این اتفاق تامین می‌شود که به آن دامن می‌زنند؟ به گزارش منتشر شده در خبرگزاری تسنیم، در طول سال 98 اقدامات اساسی برای اصلاح ساختار صنعت خودروسازی، فروش اموال غیر مولد، اصلاح روابط با قطعه سازان و پایبندی به تعهدات در دستور کار قرار گرفت، اما بحت واگذاری آنچنان که باید پیش نرفته است از این رو انتظار دارم در سریع‌ترین زمان ممکن گزارشی از روند اقدامات ارائه شود. موضوع افزایش تولیدات با جدیت بیشتر در دستور کار قرار گیرد و ضرورت دارد خودروسازان به گونه‌ای شفاف عمل کنند که نتایج اقدامات برای مردم ملموس و مورد حمایت آن‌ها قرار گیرد و بطور مستمر اقدامات انجام شده به مردم گزارش شود.

رحمانی با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص خودروسازی کشور، اضافه کرد: ایشان تکلیف ما را برای رعایت برخی الزامات در خصوص این صنعت به ویژه در شاخص‌های کمی و کیفی تعیین کرده اند و وزارت صمت برای تامین حقوق مردم با کسی تعارف ندارد.

برنامه ریزی برای فعالیت قطب جدید خودروسازی در کشور

وزارت صمت برای پر کردن فاصله موجود در روند عرضه و تقاضا، بحث راه اندازی قطب جدید خودروسازی و احیای توان تولیدی واحد‌های خودروسازی غیرفعال را پیگیری می‌کند و حتما جلوی هرگونه جوسازی را خواهیم گرفت و روند موجود را متوقف خواهیم کرد. مقام معظم رهبری اخیراً به عناوین مختلف از صنعت خودروسازی نام برده اند که باید هر یک از دستورات و موارد مورد نظر ایشان، احصا و مورد پیگیری و اقدام جدی خودروسازان قرار گیرد. هم اکنون بر خلاف سایر کشور‌ها که به واسطه شیوع کرونا، صنعت خودروسازی در سطح دنیا دچار رکود شده است، در کشور ما تقاضای بازار افزایش یافته که علاوه بر غیر عادی بودن شرایط، نیازمند اقدام عاجل در افزایش میزان تولیدات و تعدیل شرایط موجود است.

راز آسمان پایتخت

 ضرورت اخذ مالیات از سود حاشیه بازار خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: یکی از راهکار‌های پیشنهادی ما برای کنترل حاشیه بازار خودرو که به وزارت اقتصاد نیز ارائه شده و روی اتخاذ این تصمیم پافشاری نیز می‌کنیم، اخذ مالیات از مابه التفاوت قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد خودرو است، البته در این خصوص باید تمهیدات مناسب نیز اتخاذ شود که ما با جدیت دنبال تحقق این امر هستیم. صنعت خودروسازی در سال جهش تولید نیازمند یک قرارگاه اختصاصی است چرا که این موضوع قابل پذیرش نیست که هنوز برخی خودرو‌های ما ارزبری داشته باشند و در شرایط خاص کشور در تامین ارز، برای ما چالش ایجاد کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “دستور مهم وزیر صمت به مدیران عامل سایپا و ایران خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز