در چه صورت قیمت سکه از حمایت 11 میلیون تومانی فاصله می گیرد؟

طلا همچنان در مدار کاهش قیمت است. هر گرم طلای 18 عیار با افت 0.37 درصدی نسبت به دیروز یک میلیون و 141 هزار و 900 تومان شد. اما در مقابل قیمت سکه نسبت به دیروز 0.64 درصد افزایش داشت و به مرز 11 میلیون و 805 هزار تومانی رسید. به گفته تحلیلگران، در حال حاضر سکه در مرز حساس قیمتی به سر می‌برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار سکه و طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، سکه امامی تا زمانی که دلار بالای 27 هزار تومان باشد امکان حفظ حمایت 11 میلیون تومانی را خواهد داشت. البته برخی معامله گران معتقدند که این کاهش قیمتی سکه مقطعی و کوتاه مدت بوده و این فلز گرانبها بار دیگر مرز  قیمتی 12 میلیونی را تجربه خواهد کرد. ضمن اینکه به نظر معامله گران این بازار کاهش قیمتی دلار چندان پشتوانه قوی ندارد و احتمالا این ارز خارجی در محدوده قیمتی 27 هزار و 500 تومانی چرخش داشته باشد. این دو استدلال میان معامله گران باعث افزایش امیدواری‌ها نسبت به رشد قیمتی سکه می‌شود.

آریاک سفر

اوضاع خرید و فروش طلا در ایران

خبرهای بین المللی حاکی از آن است که قیمت اونس طلا هم در مدار کاهشی است و اکنون این فلزگرانبها با کاهش 0.05 درصدی نسبت به دور روز پیش، در محدوده هزار و 757 دلاری قرار دارد. این مسئله در کنار کاهش قیمتی دلار طی چند روز اخیر، باعث افت نرخ طلای داخلی شد. به گفته محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس دوم اتحادیه طلا، با توجه به افت بهای دلار و اونس و نبود تقاضا، انتظارات بر ادامه دار بودن روند نزولی قیمت طلا و سکه تا روز دوشنبه تقویت شده است.

همچنین کشتی‌آرای رکود بازار طلا را ادامه دار بیان کرده و گفته با وجود اتمام ماه همچنان تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه وجود ندارد. شاید در چند روز آینده معاملات رونق بیشتری بگیرند و خریداران زیادی وارد بازار طلا شوند.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز