در پاویون ایران در اکسپو ، لواشک می فروشند؟

اکسپو دبی همچنان ادامه دارد و هنوز هم انتقاداتی به پاویون ایران در این رویداد بزرگ جهانی وارد است. عده‌ای از بخش تجاری کشور ایراد گرفته و اعلام کردند که پاویون ایران لواشک و خوراکی‌های این چنینی به فروش می‌رساند. اما به گفته مقامات مسئول پاویون کشور، فروش لواشک یا هر کالای دیگری در رویداد اکسپو به دلیل مزیت نسبی یا مطلقی است که ایران در تولیدشان دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ رویدادهای تجاری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

سه شکل عمده برای ارائه دستاوردها در اکسپو

به گزارش کاماپرس و بر اساس ویدیویی که در صفحه اینستاگرامی اکسپومدیا منتشر شده است، حسین علی مددی، مسئول بخش رسانه پاویون ایران در اکسپو دبی در توضیح این مورد گفته است: در رویداد اکسپوی دبی سه روش برای معرفی و ارائه دستاوردهای کشورهای مختلف وجود دارد. مدل اول معتبرترین حالت است که در آن از طرف برگزارکنندگان اکسپو زمین ارائه می‌شود تا کشور حاضر در این رویداد ساخت و ساز را انجام داده و به معرفی دستاوردهای برتر بپردازد. ایران هم جزو مدل اول است. این دومین تجربه ایران در زمینه ساخت و ساز برای این رویداد جهانی محسوب می‌شود.

دومین حالت سوله‌ها و سازه‌های پیش ساخته‌ای است که از سمت میزبان به کشورهای داوطلب شرکت کننده ارائه می‌شود. حالت سوم هم مشارکت با خود وی‌آی‌ای است که کشور داوطلب با کشور برگزارکننده اکسپو همکاری می‌کند. معمولا کشورهای کوچک از این شرایط استقبال می‌کنند.

آریاک سفر

هر پاویون چه بخش‌هایی را دارد؟

به طور سنتی هر پایون پنج بخش شامل گردشگری، فناوری، صنعت و معدن، فرهنگ و هنر و تجاری را دارد. خرید و فروش انواع کالاها در بخش تجاری اتفاق می‌افتاد. عموما هم هر کشوری کالاهایی را در این بخش ارائه می‌دهد که در آن مزیت نسبی یا مطلق دارد. بخش ایران در پاویون امسال برخی از کالاهای معروف و شناخته شده مثل خاویار، زعفران، پسته و … را ارائه داده است. چون ایران در این کالاها مزیت نسبی جدی دارد. کشورهای دیگر هم کالاهایی که در آن مزیت دارند را در بخش تجاری می‌فروشند.

به گفته مددی، کشور ما در اکسپو امسال یازده گروه کالایی اعم از فرش، خوراکی و … را ارائه کرده اما فروش خوراکی برای بعضی از افراد پررنگ شده و مورد انتقاد قرار گرفته است. فروش برخی خوراکی‌ها مثل لواشک یا گز هم به دلیل مزیت نسبی است که ایران در تولید آن‌ها دارد. سفال، میوه خشک و مواردی از این قبیل محصولاتی هستند که هم جزو فرهنگ ایران محسوب شده و هم برای کشور ما تقریبا منحصر به فرد محسوب می‌شوند. هر کالایی که ارائه شده با توجه به فرهنگ کشور نمایش داده شده است.

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز