در دوران کرونا سفر کنیم؟

چندماهی است که ویروس کرونا در سراسر جهان و همچنین کشور ما جا خوش کرده و همه وجوه زندگی انسان‌ها را تحت‌ شعاع قرار داده است. یکی از حوزه‌هایی که تاثیر زیادی از این شرایط پذیرفته، حوزه سفر و گردشگری است.

به گزارش کاماپرس،  در ایامی از سال مانند عید نوروز و فصل تابستان که هرساله کشورمان با پیک سفر و گردشگری مواجه بود، امکان سفر رفتن برای اغلب افراد وجود نداشته و ندارد. چراکه، در این مدت مسئولان مربوطه بارها و بارها اعلام کردند که سفر به دلیل افزایش تماس‌هایی که ایجاد می‌کند و در معرض قرار گرفتن افراد در مقابل یکدیگر احتمال انتقال این بیماری را افزایش می‌دهد و به همین دلیل به مردم توصیه کرده‌اند که از انجام سفر خودداری کنند. پرواضح است که سفر به صورت بالقوه تعداد تماس بین افراد را بالا می‌برد.

یکی از بهترین و کم خطرترین راه‌های سفر در دوران کرونا، استفاده از خودرو شخصی است. سفر با وسایل حمل و نقل عمومی اما یکی از راه‌های شیوع ویروس کرونا است. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم تا؛ از سفر با وسایل نقلیه عمومی، به خصوص اتوبوس خودداری کنید. تور هوایی، به دلیل داشتن سیستم تهویه هوای مناسب در هواپیما، خطر کمتری دارد، اما سفر با هواپیما، به دلیل تراکم بالای صندلی، در یک فضای محدود، چنان هم بی‌خطر نخواهد بود. سفر با قطار نیز به خاطر اختصاصی بودن هر کوپه، شانس قرار گرفتن در محیط شلوغ را پایین می‌آورد. همچنین قطارهای درجه یک و لوکسی مثل قطار فدک، قطار زندگی و قطار غزال بنیاد، به منظور حفظ سلامتی مسافرین و جلب رضایت خریداران تور مسافرتی با قطار، همه روزه اقدام به ضدعفونی تمامی کوپه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و معابر و فضاهای عمومی قطار می‌نمایند. از این رو می‌توان سفر با قطارهای بین شهری را مطمئن ترین راه برای سفر با وسایل نقلیه عمومی دانست.
اقامت در تور مسافرتی در دوران کرونا؛ بیشتر هزینه کنید!
در شرایط فعلی، که رعایت اصول بهداشتی در هتل محل اقامت بسیار مهم بوده و نرخ اجاره اتاق یا سوئیت، به نسبت سال‌های گذشته افزایش چندانی نداشته است، بهترین گزینه، انتخاب هتل‌های درجه یک و خوش نام است. هتل‌های 5 ستاره و معتبر، برای حفظ اعتبار خود هم که شده، پروتکل‌های بهداشتی را به شدت رعایت خواهند کرد. در برخی از هتل‌های پنج ستاره کادر پزشکی برای پایش سلامت پرنسل و نیز مسافرین هتل به صورت شبانه روزی حضور دارند. اتاق‌های این هتل‌ها نیز با یک سیستم رزرواسیون چند روزه و گاها هفتگی و با انجام تمامی مراحل ضدعفونی سرویس خواب و فضای داخلی و خارجی اتاق در اختیار مسافرین بعدی قرار می‌گیرند. همچنین استقبال کم مسافرین باعث شده تا این هتل‌ها با کاهش قیمت‌ها، سعی در جذب مسافرین تور پاییز کنند. در نتیجه بهتر است برای سلامتی خود نیز که شده، هتل‌های خوش نام و معتبر را برای اقامت در تور مسافرتی انتخاب کنید.
در سفرهای کرونایی، چه غذاهایی بخوریم و کجا بخوریم؟
ایسنا در گزارشی افزود: با شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش چشمگیر استفاده از مواد غذایی منجمد و کنسرو شده بودیم. اما به دلیل به کار بردن ترکیبات نگه دارنده در بسته بندی، دانشمندان خطر استفاده بیش از حد از این مواد غذایی را، کم‌تر از خطر شیوع کرونا نمی‌دانند. در نتیجه بهتر است وعده‌های غذایی خود را به صورت غذاهای گرم و تازه پخت شده در رستوران‌های معتبری که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، تهیه نمایید.
بازدید از جاذبه‌های توریستی مقصد، فاصله اجتماعی را رعایت کنید!
با وجود کاهش تقاضا برای تورهای مسافرتی در دوران کرونا، باز هم شاهد شلوغی جاذبه‌های توریستی شهرهایی چون مشهد، کیش، شیراز و اصفهان هستیم. اگرچه صحبت از خطرات حضور در جاذبه‌های توریستی مقصد، با کسی که ریسک سفر در این ایام را پذیرفته است، بیشتر به یک شوخی شبیه است؛ اما رعایت اصول بهداشتی، در این شرایط، خالی از لطف نیست.
سوغاتی به شرط ضد عفونی بخرید
اگرچه در این ایام، کرونا خود به سوغاتی‌ مهم هر شهری تبدیل شده، اما با این حال، مسافرین تور پاییز امسال، علاوه بر کرونا، تمایل به خرید سوغاتی‌های‌ دیگری نیز دارند. اما چگونه می‌توان از آسیب کرونا در هنگام خرید از مراکز تجاری شهر مقصد، در امان بود؟ شاید مهم‌ترین کار، علاوه بر خرید در ساعات خلوت روز و از مراکز خرید سر باز، ضد عفونی کامل همه اقلام، بعد از خرید و قرار دادن آن‌ها به مدت چند ساعت در گوشه‌ای از اتاق هتل محل اقامت است. البته همه مطالبی که در این نوشتار به آن‌ها اشاره شد هم، به منظور کاهش خطرات مواجهه با ویروس کرونا در سفرهای ضروری ذکر شده و بهتر است، حتی‌المقدور از رفتن به سفرهای غیر ضروری خوددداری نمایید.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : نهال گشت
نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز