در خرید پارچه مبلی به چه نکاتی توجه کنیم؟

پارچه مبلمان مهم ترين قسمت هر مبل خانه می باشد به همین علت باید در انتخاب پارچه مبلی بیشتر دقت کنیم. نقش خوب و رنگ زیبا می تواند جلوه خاصی به دکوراسیون خانه بدهد. پارچه مبلی باید دارای کیفیت و رنگ مناسب باشد و تنوع های زیاد سبب می شود تا برای مبل سلطنتی و راحتی گزینه های متعددی وجود داشته باشد.

به گزارش کاماپرس، در این مطلب به شما مواردی را خواهیم گفت که با در نظر گرفتن آن ها با آگاهی بیشتر اقدام به خرید مبل و پارچه آن خواهید کرد.

جنس پارچه مبلی چگونه باشد؟
پارچه مبلی در تنوع بالایی از جنس تولید و عرضه می شود که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. و برای بررسی این مورد می توان اتیکت پارچه را بررسی کرد تا متوجه شوید از چه موادی ساخته شده و شرایط نگهداری به چه صورت است ولی به طور کلی پارچه های مبلی به دو دسته تقسیم می شوند:
• پارچه مبلی الیاف طبیعی : در ساخت این نوع پارچه از الیاف طبیعی مثل نخ ، چرم ، کتان ، ابریشم و … استفاده می شود. مقاومت این پارچه ها معمولا پایین تر از پارچه های تولید شده با الیاف مصنوعی است و نگهداری از آن ها به دقت بیشتری نیاز دارد ولی در عوض ظاهر زیباتری دارند.
• پارچه مبلی الیاف مصنوعی: همانطور که از نامش پیداست در تولید این پارچه از الیاف مصنوعی مثل آکلریک ، پلی استر ، میکروفایبر و … استفاده می شود. از مزیت های این نوع پارچه می توان به عدم ایجاد حساسیت و طول عمر بالا اشاره کرد.

پارچه مبلی ایرانی یا خارجی انتخاب کنیم؟
ایسنا در گزارشی افزود: این سوال برای اغلب محصولاتی که هر دو نمونه ایرانی و خارجی را دارند مطرح می شود. پارچه مبلی نیز مانند خیلی از اقلام دیگر هم در ایران تولید می شود و هم از کشورهای خارجی مثل چین، ترکیه و … وارد می شود. پارچه های ترک کیفیت عالی و البته قیمت بالایی دارند و مناسب مبلمان بسیار مجلل و شیک هستند. پارچه هایی که از چین وارد می شوند درجه بندی های متفاوتی دارند و نمی توان خیلی کلی در مورد آن ها نظر داد. پارچه های مبلی ایرانی هم در کنار قیمت معقول از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و از بهترین پارچه های تولید شده در ایران می توان به پارچه مبلی یزد اشاره کرد. قبل از این که اقدام به خرید پارچه کنید حتماً راجع به کیفیت آن از فروشنده سوال کنید و از آن ضمانت بگیرید.

آریاک سفر

پارچه مبلی مناسب مبلمان سلطنتی و مبلمان راحتی کدام است؟
همانطور که مطلع هستید مبل سلطنتی و مبل راحتی در سبک های دکوراسیون متفاوت و خاص خود استفاده می شوند پس قاعدتاً پارچه آن ها هم با یکدیگر تفاوت هایی دارد. استفاده از پارچه مبلی ساده و بدون گل در مبلمان راحتی رایج تر است و بلعکس استفاده از پارچه های مبلی ساتن و گلدار در مبلمان استیل محبوب تر است. در نظر گرفتن اصول ست شدن رنگ ها یا به عبارتی ترکیب رنگها تا حد زیادی شما را در انتخاب درست رنگ و طرح پارچه کمک می کند. در مبلمان راحتی می توان رنگ پارچه کاناپه را متفاوت از رنگ پارچه مبل های تک نفره سفارش داد که جلوه ای مدرن تر به خانه شما خواهد داد. برای مبلمان استیل اگر فضای بزرگی در اختیار دارید می توان از پارچه با طرح و نقش زیاد استفاده کرد و اگر فضا کوچک است بهتر است از پارچه های مبلی با طرح و نقش کمتر استفاده شود.
پارچه مبلی را از کجا بخریم؟
فروشگاه های زیادی اقدام به ارائه پارچه های مبلی می کنند که در این بین فروشگاه های اینترنتی مبل ، مثل توکامارت بسیار خوب عمل کرده اند و با قیمت مناسب اقدام به فروش پارچه های مبلی با کیفیت بالا می کنند. در این مطلب مواردی که باید هنگام خرید پارچه مبلی در نظر داشته باشید را ذکر کردیم. با رعایت این نکات تجربه دلشینی از خرید پارچه مبلی جدید خواهید داشت و هربار به مبلمان منزلتان نگاه کنید حس خوبی به شما منتقل خواهد شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : فروشگاه اینترنتی مبل توکامارت
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز