در بازار طلا، از خرید و فروش خبری نیست

بازار طلای ایران در آستانه ماه محرم دچار رکود شده است. این در حالی است که طلا در هفته گذشته در بازارهای جهانی افت و خیز شدیدی را تجربه کرد و در آخرین روزهای هفته با قیمت هر اونس 1960 دلار معامله شد. تحلیلگران این تحولات را ناشی از چالش‌های میان آمریکا و چین و همچنین سیاستگذاری‌های فدرال رزرو برای مقابله با چالش همه‌گیری کرونا است.

به گزارش کاماپرس، محمد کشتی آرای، نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر از به صفر رسیدن خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار خبر داد و گفت: بازار طلا در رکود شدیدی به سر می‌برد که با نزدیک شدن به ماه محرم این وضعیت طبیعی است. وضعیت خرید و فروش در بازار عادی است به همین دلیل حباب از ۹۵۰ هزار تومان ابتدای هفته به ۷۵۰ هزار تومان کاهش یافته و بازار از تعادل نسبی برخوردار است.

میزان به نقل از کشتی آرای نوشت: طی هفته‌ای که گذشت بیشترین تاثیر بر روی افزایش قیمت سکه و طلا به دلیل افزایش قیمت اونس جهانی بود و به دلیل اینکه نوسان نرخ ارز کم بود تاثیر ناصبوری قیمت‌ها نداشت.

 سکه جدید در طول هفته 850 هزار تومان گران شد

کشتی آرای همچنین در مورد قیمت سکه و طلا در بازار گفت: قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم در ابتدای هفته گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که در پایان هفته با رشد ۳۵۰ هزار تومانی به ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید.

آریاک سفر

وی گفت: همچنین هر قطعه سکه طرح جدید با افزایش ۸۵۰ هزار تومانی در انتهای هفته از از ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزلر تومان به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان صعود کرد. هر قطعه نیم سکه نیز از با رشد ۴۰۰ هزار تومانی ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر قطعه ربع سکه از ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت، اما قیمت سکه گرمی بدون تغییر نسبت به ابتدای هفته در رقم یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثابت ماند.

وی بیان کرد:هر مثقال طلا در ابتدای هفته ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که در پایان هفته به ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان افزایش یافت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۱۸ هزار تومانی به یک میلیون و ۸۷ هزار تومان رسید.

 

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز