در انتخاب مبلمان راحتی به نورپردازی فکر کنید

مبلمان٬ کاناپه و نیمکت های مورد استفاده در منازل باید راحت، زیبا٬ سبک٬ قابل شستشو و دارای استانداردهای لازم در مقیاس ابعاد بدن انسان باشند. در این صورت مبل راحتی مناسبی هستند و می توانند در هر فضا تبدیل به یک نقطه کانونی قابل توجه شوند و در ترکیب با سلیقه و دکوراسیون فضای شما هماهنگ باشند. با این حال چطور میتوان مبل راحتی مناسب فضا و سلیقه خود را انتخاب کنیم٬ طوری که ریسک از دست دادن پول را نداشته باشیم؟

به گزارش کاماپرس، مهم نیست که خانه ای بزرگ و یا کوچک دارید، وقتی مبلمان راحتی را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کردید، داشتن چیدمان مناسب باعث لذت بیشتر شما می‌شود. دانستن نحوه چیدمان مبل راحتی می‌تواند به شما در جهت استفاده بهتر از اتاق نشیمن کمک کند.

مکانی برای تردد ایجاد کنید
هنگام چیدمان مبل راحتی نیازی به ازدحام نیست؛ سعی کنید جایی برای تردد و رفت و آمد افراد بگذارید. کلید انجام این کار هم این است که مبلمان را به دور شومینه، تلویزیون و یا یک نقطه کانونی روبروی هم قرار دهید. همچنین می‌توانید در دو انتهای مبل میزهای کوچک برای پذیرایی مهمان قرار دهید. چیدمان مبلمان در اطراف شومینه، به خصوص در زمستان، فضای نشیمن شما را دنج می‌کند. اضافه کردن چند صندلی برای تعادل وزن بصری مبل های راحتی و زیاد کردن فضا برای نشستن در اتاق نشیمن هم فکر خوبی است. این درست است که چیدمان اتاق نشیمن و مبلمان شما باید برای پذیرایی از مهمان هایتان مناسب باشد اما هنوز هم وقتی فقط شما و خانواده تان با یکدیگر هستید باید احساس راحتی داشته باشید، پس مبل های راحتی بهترین گزینه برای این امر است.
چیدمان مبل راحتی باید در مرکز باشد
اگر منزل شما دیوار آزاد و یا شومینه ای در مرکز اتاق نشیمنتان ندارد می‌توانید مبلمان راحتی خود را در مرکز اتاق که دور تا دورش با در و پنجره ها پوشانده شده است قرار دهید. مبلمان و صندلی ها را در مقابل هم بچینید تا هنگام نشستن بر روی آن ها افراد اشتیاق بیشتری برای مکالمه داشته باشند و به هم نزدیک تر باشند. درست در وسط جایی که این مکالمه صورت می‌گیرد یک فرش و یک میز قهوه بزرگ قرار دهید. در اطراف محیط اتاق در امتداد دیوار چند صندلی راحتی اضافی که از لحاظ رنگ با مبلمان راحتی شما ترکیب می‌شود بچینید.
ایجاد محلی برای گفت و گو
ایسنا در گزارشی افزود: سعی کنید برای اینکه بتوانید گفت و گو و مکالمه ای راحت روبروی یکدیگر داشته باشید بین دو نشیمن بیشتر از 5 قدم فاصله نیندازید. دو مبل را در مرکز اتاق روبروی هم قرار دهید و در انتهای آن گروهی از صندلی ها و میزهای کناری قرار دهید تا یک فضای مکالمه جداگانه ایجاد کنید. چیدمان مبلمان راحتی که شما را تشویق به مکالمه می‌کند، بهترین نوع چیدمان برای خاطره سازی است.
فضای بین ست مبلمان
یکی از چیدمان مبلمان راحتی این است که اطمینان حاصل کنید فضای کافی بین مبلمان وجود دارد. بین مبلمان 30 اینچ فاصله بگذارید تا به هنگام نیاز بتوانید به راحتی در میان آن ها راه بروید و بین 14 تا 18 اینچ هم بین مبل و میز قهوه فاصله بگذارید تا نوشیدنی ها با فاصله ی کمی از افراد قرار بگیرند.
جای گذاری مناسب
به نورپردازی فکر کنید
نورپردازی یک عامل کلیدی در روحیه کلی اتاق شما است و هنگام برنامه ریزی برای چیدمان مبلمان راحتی اتاق نشیمن سهم بزرگی دارد. پنجره ها نور طبیعی کافی را به داخل می دهند، در حالی که لوسترها، دیوارکوب ها و لامپ ها اتاق را در شب روشن نگه می‌دارند.
اتاق های خانوادگی اغلب کانون های ذخیره سازی هستند، بنابراین چیدمان مبلمان راحتی اتاق نشیمن فضای مناسبی برای کابینت ها و دراورها فراهم می‌کند. مطمئن شوید که مقداری فضای ذخیره سازی در نزدیکی تلویزیون برای موارد رسانه ای وجود دارد.

جایگیری مبل راحتی در منزل
در نهایت مبل راحتی به خوبی جای خود را در دکوراسیون منزل شما پیدا می‌کند؛ کافی است کمی زمان برای این کار صرف کنید. برای زیبا تر شدن محیط به شما استفاده از کوسن های فانتزی و پاف های همراه را پیشنهاد می‌کنیم. مبل های راحتی گزینه بسیار مناسبی برای اتاق خواب، اتاق کار و اتاق نشمین هستند. توصیه می‌شود مبل های راحتی را برای مکان هایی مورد استفاده قرار دهید که جنبه رسمی کمتری دارد.

سایت توکامارت یکی از سایت های فروش مبلمان است که می‌توانید به آن سر بزنید، انواع مبلمان با قیمت مناسب و رنگبندی های متنوع در آن وجود دارد. مبل مورد علاقه خود را انتخاب کنید و بدون صرف وقت و انرژی درب منزل مبل خود را تحویل بگیرید.

آریاک سفر

انتهای پیام

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

مرتبط با : فروشگاه اینترنتی مبل توکامارت
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز