دردسرهای خرید الکل طبی واقعی از بازار

خبرنگار روزنامه ایران با استفاده از یک الکل سنج به مغازه‌های زیادی در ناصرخسرو سر زده تا ببیند شایعاتی که در خصوص فروش الکل تقلبی یا با درصدهای دستکاری شده گفته می‌شود، صحت دارد یا خیر.

به گزارش کاماپرس؛ از روزهای ابتدایی شیوع کرونا، استفاده از الکل و ژل دست به جز جدایی ناپذیر زندگی خیلی از ما تبدیل شد. اما از همان ابتدا، با دو مشکل اساسی در تهیه مواد ضدعفونی مواجه بودیم. نوسانات قیمت الکل ضدعفونی و تشخیص الکل طبی از تقلبی. مشکلی که با گذشت 5 ماه از شیوع کرونا در کشور، همچنان به قوت خود باقی است. روزنامه ایران در گزارش میدانی امروز خود به راسته الکل فروشی‌های خیابان ناصرخسرو رفته و از روند خرید و فروش الکل و تشخیص الکل طبی از تقلبی نوشته است.

با آب قاطی کنید،به صرفه‌تر است

به نوشته ایران « داخل مغازه قدیمی سر نبش که از دو طرف در دارد، سه مرد جوان نشسته‌اند. سر صحبت را باز می کنم و آنها هم درباره انواع الکل موجود در بازار توضیح می‌دهند. مردی که پشت دخل نشسته، می‌گوید: «الکل 96 درصد داریم و الکل ایزو 99.9 درصد که از الکل 96 درصد هم بهتر است. بیشتر برای ایزوله کردن اتاق جراحی استفاده می‌شود، اما اتانول 96 درصد هم کفایت می‌کند. این الکلی که من به شما می‌دهم، با آب قاطی ‌کنید که هم به‌صرفه‌تر است و هم از اینکه خود مغازه‌دار این کار را بکند بهتر است.»
الکل سنج نشان نمی‌دهد

مرد جوانی که روی صندلی دیگری یله شده وسط حرفش می‌پرد و می‌گوید: «حتی بعضی شرکتی‌ها 18 درصد الکل هم نیست، آب و رنگ قاطی می‌کنند، فقط بوی الکل می‌دهد.» مرد دیگری که چشمش پی الکل‌سنج دستم است، می‌گوید: «می‌توانی الکل‌سنج هم بزنی اما الکل‌سنج نشان نمی‌دهد متانول است یا اتانول. ما یک دستگاهی داریم که با آن می‌فهمیم. دستگاه گرانی است، یک میلیون و خرده‌ای قیمت دارد.»

آریاک سفر

الکل تقلبی زیاد است

در ادامه این گزارش می‌خوانیم:«مغازه بعدی اما فروشگاه ژل دست است. پسر درشت هیکلی پشت دخل نشسته و روی میزش یک ژل بزرگ ضدعفونی گذاشته که هر چند لحظه به دستش می‌مالد او با تعصب از برتری ژل نسبت به الکل داد سخن می‌دهد: «الکل برای شست‌وشو خوب است ژل برای دست. ببین داداش! الکل قلابی زیاد است. اتانول را جای متانول می‌دهند یا آب قاطی می‌کنند. در این بازار همه چیز پیدا می‌شود. همین فروشنده همسایه ما الکل آورده بود الکل‌سنج زد معلوم شد 98 درصد آب است. بعضی وقت‌ها مغازه‌دار هم نمی‌داند. کلاً بهتر است از داروخانه معتبر بخرید.»

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز