درخشش پالایشی ها در روز قرمز بورس

معاملات امروز یکشنبه 23 آذرماه بورس تهران با وجود آن که با سرخ‌پوشی شاخص‌ها آغاز شد، اما در ابتدا چندان با فشار فروش از سوی سهامداران همراه نبود.

به گزارش کاماپرس، بعد از گذشت ساعت ابتدای بازار رفته رفته شدت عرضه‌ها بیشتر و بسیاری از نمادها با نوسان قیمت از محدوده مثبت به منفی همراه شدند. در این بین شاخص کل بورس با افت 17.6 هزار واحدی، به کف قیمت روزانه رسید. اما در ساعت میانی معاملات با اثرگذاری مصوبه جدید مجلس بر سهام پالایشی و پتروشیمی، سهام این شرکت‌ها با افزایش تقاضا مواجه شد. روند قیمتی سهام این شرکت‌ها در کلیات بازار نیز اثرگذار بود. هرچند جدال عرضه و تقاضا همچنان ادامه داشت. در نهایت شاخص کل بورس با فاصله گرفتن 7هزار واحدی از کف روزانه با افت 0.8 درصدی روی عدد 1.515 میلیون واحد متوقف شد.

به گزارش دنیای بورس، شاخص کل هموزن پس از 14 روز معاملاتی مثبت امروز با افت محدود 0.2 درصدی معاملات خود را سرخ‌پوش پایان داد. هرچند شدت فروش سهام بزرگ‌تر بیش از کوچکترها بود. در فرابورس اما هرچند ناچیز، اما بر عدد شاخص کل 3.3 واحد افزوده و این شاخص سبزپوش شد.

دیشب صورتجلسه شورای عالی بورس در خصوص اصلاح سقف صندوق های سرمایه گذاری و نصاب مجاز سرمایه گذاری صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت ابلاغ شد. بسیاری معتقد بودند این امر در کاهش فشار عرضه حاصل از فروش سهام عدالت اثر به سزایی خواهد داشت. هرچند روند معاملات امروز گویای این امر نبود.

آریاک سفر

همانطور که گفته شد امروز مجلس با افزایش فروش نفت خام به پالایشگاه‌ها موافقت کرد. این موضوع منجر به نوسان قیمت سهام پالایشی و پتروشیمی تا سقف قیمت روزانه شد، هرچند بسیاری معتقدند که این امر در کوتاه مدت اثر محسوسی بر عملکرد و سودآوری شرکت‌ها نخواهد داشت.

همچنین رضا شیوا، رئیس شورای رقابت از احتمال آزادسازی نرخ برخی خودروهای تولید کشور به دلیل رقابتی بودن تولید و بازار برخی خودروهای هم‌کلاس طی دو هفته آینده خبر داد. باید دید اثر این خبر تا چه اندازه در روند قیمت سهام خودرویی مخصوصا بر دو غول خودروساز «خودرو» و «خساپا» که این روزها اوضاع نامطلوبی برای سهامداران دارند، چه خواهد بود؟

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز