درباره صداهای عجیب یخچال چه می‌دانید؟

گاهی صدای یخچال و دیگر وسایل الکترونیکی منزل عادی است و مربوط به سیستم هوشمند پاک‌کننده برفک است اما گاهی هم این صداها غیرعادی می‌شود و ممکن است ناشی از اختلالاتی در سیستم آن‌ها باشد. با عیب‌یابی این صداها می‌توان تعمیر یخچال را ساده‌تر انجام داد.

در این مطلب به تعدادی از علل صدای یخچال می‌پردازیم تا هرگاه مشکلی در کارکردن یخچال شما پدید آمد، اطلاعات کافی را در این باره داشته باشید؛

تشخیص خرابی موتور و فن

موتور هر دستگاهی، ناحیه حساسی است و به علت لرزش‌هایی که دارد درون یک بدنه قرار می‌گیرد، این بدنه نقش ضربه‌گیر را برای موتور ایفا می‌کنند و همچنین از ورود رطوبت و آلودگی به موتور جلوگیری می‌کند. موتور درون این محفظه بر روی لرزه‌گیرهایی سوار می‌شود، زمانی که این محفظه یا لرزه‌گیرها خراب شوند، سر و صدای موتور بیرون می‌آید.

البته گاهی ممکن است صداهای عجیب به خاطر خرابی فن یخچال باشد؛ فن در یخچال‌ها، نقش خنک کردن موتور را بر عهده دارد و در صورتی که دچار خرابی شود، می‌لرزد و این لرزش و لغزش آن صدای زیادی تولید می‌کند. گاهی لازم است فن کاملا تعویض شود اما گاهی هم با روغن‌کاری می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

آریاک سفر

تشخیص صدای فن اوپراتور از فن کندانسور!

موتور فن اواپراتور که به وسیله کندانسور و کمپرسور کار می‌کند ممکن است کثیف یا پوسیده شود. همچنین می‌تواند در معرض لرزش قرار بگیرد و شل شود. این اختلال باعث می‌شود یخچال نتواند به خوبی عمل برفک‌زدایی را انجام دهد و با برخورد برفک‌ها به پره فن، صدا ایجاد می‌شود.

البته موتور فن کنداسور جایگاه حساسی دارد. این قطعه با قرار گرفتن در زیر یخچال همیشه آمادگی دارد تا با ضربه‌ای کوچک یا آلودگی اندک، خراب شود. برای اینکه این قطعه درست کار کند باید موتور کمپرسور تمیز شود و سپس روغن کاری شود.

مواردی که به آن پرداخته شد، از جمله مهم‌ترین علل ایجاد صدای یخچال هستند که با استفاده از آن می‌توان به راحتی مشکل یخچال را رفع کرد؛ همچنین «تعمیرسرا» با تجربه ۳۰ ساله در زمینه تعمیر انواع لوازم‌خانگی آماده کمک به مشتریان است. همچنین متقاضیان می‌توانند از طریق سایت این مجموعه مشاوره رایگان درخواست کنند.

مرتبط با : تعمیر سرا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز