درباره سهام مدیریت و ویژگی‌های آن بیشتر بدانید

افرادی که قصد سرمایه گذاری در بورس را دارند تا حد امکان باید با این فضا و دانش مربوط به آن آشنایی داشته باشند. یکی از بازارهای پربازده ایران در 20 سال اخیر، بورس بوده است. این بازار که متشکل از سهام شرکت‌های معتبر و بزرگ ایران است، همواره ریسک دارد و با توجه به میزان عرضه و تقاضا در میان سهامداران، ریسک آن بالا و پایین می‌شود. به همین دلیل شرکت‌های سرمایه گذاری مثل مجموعه «سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری» به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند تا ریسک بازار را برای آن‌ها به حداقل برسانند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، شرکت‌های سرمایه گذاری خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهند و با وجود نیروی متخصص و کاربلد، پرتفوی خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که حداکثر سود و حداقل ریسک را داشته باشند.

مجموعه‌ای برای ثروت آفرینی پایدار

سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری ابتدا با عنوان خدمات مدیریت و تحقیقات سرمایه گذاران صندوق بازنشستگی کشوری، به صورت شرکت سهامی خاص، در سال 1387 تاسیس شد. این مجموعه مانند دیگر شرکت‌های هم صنف، به سرمایه گذاری در سهام، صندوق‌های سرمایه گذاری، اوراق مشارکت و سایر انواع اوراق بهادار و دیگر فعالیت‌های مرتبط بورسی می‌پردازد.

این شرکت با شعار «ثروت آفرینی پایدار برای نسل‌ها» و بهره برداری از خدمات بازار و ارائه راهکارهای نوآورانه مالی برای توسعه خدمات نوین مالی و سرمایه گذاری بسترسازی می‌کند. هدف از انجام چنین اقدامی در این مجموعه، افزایش عمق بازار سرمایه و استفاده از فرصت‌های مناسب آن است. این شرکت با مدیریت مهدی عظیمی اهداف خودر را دنبال می‌کند.

آریاک سفر

مدیریت بیش از 3 هزار میلیارد ریال سود محقق کرد

سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری سال 1399، از سهامی خاص به عام تبدیل شد و اکنون هم سهام آن با نماد «مدیریت» در بازار اول فرابورس عرضه می‌شود. ارزش بازاری این سهم در حال حاضر 17 هزار و 475 میلیارد ریال و تعداد کل سهام آن یک میلیون و 500 هزار سهم است. از این تعداد سهام، 540 میلیون آن به شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری تعلق دارد. سرمایه گذاری آتیه صبا و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی ارزش آفرین صندوق بازنشستگی کشوری، دیگر سهامداران عمده مدیریت هستند.

مدیریت تا پایان خردادماه سال جاری 3 هزار و 832 میلیارد و 997 میلیون ریال درآمد عملیاتی محقق کرد که بیشتر از 2 هزار میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشت. سود خالص این شرکت در همین زمان 3 هزار و 803 میلیارد و 346 میلیون ریال اعلام شد. سود پایه هر سهم مدیریت در پایان خردادماه امسال، 2 هزار و 536 ریال بود.

پنجمین عرضه اولیه و بیشترین میزان مشارکت

مدیریت، بیستم مردادماه امسال در فرابورس عرضه اولیه داشت. در واقع پنجمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال جاری متعلق به این شرکت بود. تعداد کل سهام قابل عرضه در فرابورس 225 میلیون برگه سهم، معادل 15 درصد از کل سهام این شرکت اعلام شد. مدیریت عرضه این نماد را شرکت کارگزاری صبا جهاد برعهده داشت. در عرضه اولیه مدیریت بیشتر از 2 میلیون و 960 هزار نفر مشارکت داشتند که به هر کد بورسی 76 سهم در سقف قیمتی 5 هزار و 23 ریالی تخصیص داده شد. به گفته عظیمی، تا آن زمان چنین میزان مشارکتی برای عرضه اولیه سال 1400 به ثبت نرسیده بود.

مردادماه امسال ارزش بازاری این شرکت با دریافت مجوزهای لازم به 6 هزار و 350 میلیارد ریال رسید. یعنی ارزش بازاری این شرکت در حدود هزار و 280 میلیارد ریال بالا رفت. این مجموعه در مردادماه امسال تقریبا 100 میلیارد ریال در سهام انواع شرکت‌های بورسی سرمایه گذاری کرد. گسترش نفت و گاز پارسیان، داروسازی ابوریحان، فولاد مبارکه اصفهان، مدیریت سرمایه گذاری امید و بانک ملت تعدادی از این شرکت‌ها بودند. تا ماه گذشته گروه فلزات اساسی و سپس گروه محصولات شیمیایی بیشترین سهم را در پرتفوی این مجموعه داشتند.

مرتبط با : صندوق بازنشستگی کشور
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز