درباره دنیای جدید و جذاب رمز ارزها چه می‌دانید؟

چندین سال پیش شاید فقط اسم بیت‌کوین به گوش می‌رسید اما حالا اسامی ارزهای دیجیتال به قدری زیاد است که به خاطر سپردن همه‌شان امکان‌پذیر نیست. با این حال باز هم هر روز شاهد تولد رمز ارزهای جدیدی هستیم که ظاهرا قرار است اقتصاد دنیا را در دست بگیرند. همانطور که روزگاری مبادله پایاپای جای خود را به سکه و بعد هم اسکناس داد و حالا اسکناس‌ها با کارت‌های بانکی و نقل و انتقالات اینترنتی جایگزین شده‌اند!

اما دنیای ارزهای دیجیتال پیچیده‌تر است و ورود و فعالیت در آن نیاز به مطالعه و بررسی دارد. به گزرش کاماپرس، رمز ارزها بسته به حوزه فعالیت‌شان مانند تاسیس صرافی، استخراج ارز، خرید و فروش ارزهای دیجیتال به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند، که در این میان رمزارزها به سه دسته اصلی پول‌های دیجیتال، ارزهای دیجیتال پلتفرمی و ارزهای دیجیتالی مالی دسته‌بندی می‌شوند.

پلتفرم چیست؟

«پلتفرم» یک نوع کسب و کار است که به جای تولید و عرضه محصول، فضایی را برای ارتباط تولیدکنندگان و مشتریان ایجاد می‌کند. مزیت‌های این ارزهای دیجیتال نظیر حذف واسطه، کاهش هزینه‌ها، غیرممکن شدن تقلب و .. سبب شده است که مورد توجه بسیاری از مردم قرار بگیرند.
اولین رمز ارز معرفی شده به بازار بیت کوین است که در سال 2018 و با افزایش ناگهانی ارزش آن، لقب پادشاه ارزهای دیجیتال را نصیب خود کرده است. حال شاید برایتان سوال شده است که چگونه می توان وارد این دنیای پر از شگفتی شد. در ابتدا به تعریف ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.
ارز دیجیتال شکل خاصی از پول است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شد که به دلیل ویژگی‌های غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیربودن از بلاک‌چین ( سیتم ثبت اطلاعات) استفاده می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های آن این است که برای جابجایی پول نیازی به افتتاح حساب یا دخالت هیچ سازمان و نهادی ندارد. تولید آن نیز به شکل‌های مختلف ماینینگ و استخراج انجام می‌شود.

انواع ارزهای دیجیتال

آریاک سفر

این دسته از ارزها، بدون داشتن شکل فیزیکی، تنها به صورت دیجیتالی میان افراد جابجا می‌شوند تا در انجام معاملات از آنها استفاده شود. برای ذخیره داده‌ها و اطلاعات ارز به کیف دیجیتالی نیاز است که کارایی آن دقیقا به حساب بانکی شباهت دارد.

بسیاری معتقد هستند که بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال است که در سال 2008 توسط وایت‌پیپر منتشر شد و سکه‌های آن یک سال بعد استخراج شد. در حال حاضر از معروف‌ترین انواع ارز دیجیتال نیز محسوب می‌شود، که مشکل وجود واسطه و عدم دوباره خرج کردن را برطرف کرده است. به این شکل که افراد برای چرخش حساب خود به هیچ واسطه‌ای نیاز ندارند. بسیاری از کشورهای دنیا برای استفاده از آن نیز قوانینی را وضع کردند.

اتریوم نوعی دیگر از ارزهای دیجیتال است که در بازار معامله می‌شود. در واقع اتریوم یک نرم‌افزار برنامه‌ی غیر متمرکز است که در بستر بلاک‌چین فعالیت می‌کند و امکان قراردادهای هوشمند را برای افراد فراهم می‌سازد. تنها تفاوت آن با بیت‌کوین، این است که بلاک‌چین آن برای اجرای کدهای مختلف برنامه‌نویسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پروتکل تراکنش ریپل، نام دیگر ریپل ارز دیجیتال است. در واقع ریپل هم ارزدیجیتال و هم یک پلتفرم است. که به شکل متن باز به منظور انجام تراکنش‌های سریع و ارزان طراحی شده است.

چگونه در ارزدیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟

طبق نکاتی که به آن اشاره شد، رمز ارزها در حال حاضر به یکی از بسترهای سرمایه گذاری برای افراد تبدیل شده است که لازمه روود و موفقیت در آن شناخت کامل از دنیای رمزارزها و آگاهی از روند بازار است.

گروه مدرسان پیشتاز در زمینه آموزش و آشنایی افراد با این حوزه، به علاقمندان مشاوره می‌دهند. زیراکه بسیاری از افراد به دلیل عدم شناخت کافی با ورود به این حوزه، سرمایه خود را از دست داده‌اند و متحمل ضرر زیادی شده‌اند. چرا که در مقیسه با سایر بازارها، این بستر یک فضای معمولی برای سرمایه گذاری نیست، به دلیل نوسانات زیاد در بازار آن ریسک بالایی برای ورود به این حوزه وجود دارد.
استخراج ارز دیجیتال یکی از روش‌های درآمدزایی در این بخش است که به صورت‌های ماینینگ، از طریق پردازنده مرکزی و گرافیکی انجام می‌شود. بعد از خرید و یا استخراج آن، حال نگهداری از کیف پل ارزدیجیتال بسیار حائز اهمیت است. زیرا هکرهایی هستند که امکان سرقت اطلاعات ارز برایشان وجود دارد. کیف پول به شکل‌های مختلف وب سایت، نرم‌افزار و یا حتی چاپ کلیدها بر روی کاغذ است. با این‌حال اگر کسی دسترسی به کلیدهای خصوصی افراد داشته باشد، هک کردن این اطلاعات بسیار آسان خواهد بود.

با سرمایه‌گذاری در این بازار ارزش پول در برابر تورم از دست نمی‌رود، با اینحال بهتر است که افراد بخشی از سرمایه‌ی خود را وارد کنند که با از دست رفتن آن خللی در زندگی آنها وارد نشود.
گروه مدرسان پیشتازبا مدیریت سامان کریمی شاد و تیم همراه، در رشته‌های فناوری اطلاعات، مالی و بازرگانی به علاقمندان خدمات ارائه می‌دهند. یکی از اهداف این گروه، کاهش زمان دوره درآمدزایی افراد است که با ارائه مهارت به افراد امکان آن فراهم می‌شود. در این مجموعه برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان نیز کلاس‌های آموزشی و برنامه‌نویسی در نظر گرفته شده است.

 

 

مرتبط با : مدرسان پیشتاز
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز