درباره مراحل ترخیص چوب کاج از گمرک چه می‌دانید؟

ترخیص چوب کاج
لست سکند

چوب یک منبع طبیعی با ارزش است و در زندگی انسان‌ها نقشی اساسی دارد. ترخیص چوب کاج از گمرک از اهمیت خاصی برخوردار است. چراکه چوب درخت کاج از پرمصرف‌ترین انواع چوب به‌شمار می‌رود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازرگانی خارجی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ترخیص چوب کاج از گمرک طی شرایط و ضوابط مشخصی اجرا می‌شود که لازم است افراد با آن به خوبی آشنا باشند. این نوع چوب به دلیل داشتن دوام بالا بسیار پرکاربرد است. علاوه‌بر این به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن، مورد توجه تجار قرار گرفته است. به صورت کلی چوب به عنوان پرترافیک‌ترین محصولاتی که از گمرک وارد کشور می‌شود، شناخته می‌شود.

ترخیص چوب کاج از گمرک

درخت کاج از جمله درخت‌هایی است که برای تولیدات متنوعی از آن استفاده می‌شود. این چوب در تمام نقاط دنیا طرفدار دارد و روزانه مقدار زیادی از آن به کشورهای مختلف صادر می‌شود. چوب درخت کاج دارای ویژگی‌هایی هم‌چون وزن کم، مقاومت در برابر شوک، قابلیت رنگ‌پذیری خوب، درجه سختی بالا و… است.

چوب درخت کاج مصارف متعددی مانند ساخت مبلمان، کابینت، کف‌سازی و قالب‌سازی دارد. این درخت‌ها در نیم‌کره شمالی وجود دارد و در شمال، شرق، اروپای مرکزی، مکزیک، آمریکا و جنوب کانادا رشد می‌کند. استفاده از این چوب بسیار آسان است. به همین دلیل تولیدکنندگان به آن علاقه خاصی دارند و از آن استفاده می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

ترخیص چوب کاج

انواع چوب برای ترخیص و واردات از گمرک

انواع چوب‌ها از گمرکات جهان صادر و وارد می‌شوند. هر کدام از این چوب‌ها، به دلیل ویژگی‌هایی که دارند، برای مصرف خاصی استفاده می‌شوند. برخی از این چوب‌ها عبارتند از: چوب سخت و چوب نرم، چوب بلوط و راش، چوب گردو و افرا، چوب توسکا و بالسا، چوب نارون و سرو، چوب روس و ممرز، چوب شمشاد و آکاژوها. در نهایت هم می‌توان به چوب آبنوس و کاج اشاره کرد.

 مدارک و اسناد مورد نیاز جهت ترخیص چوب کاج

مدارک و اسناد زیادی برای ترخیص چوب کاج مورد نیاز خواهد بود. مدارکی که مربوط به چوب کاج است عبارت است از:

  • ترخیصیه
  • قبض انبار
  • بارنامه: شامل تعداد و علامت کالا، تعداد کانتینر، ناخالصی‌های کالا و بسته‌ها
  • پروفرما (مشخصات کالا)
  • فهرست عدل‌بندی
  • گواهی مبدا
  • ثبت سفارش بازرگانی
  • بیمه‌نامه
  • گواهینامه استاندارد
  • مجوزهای قانونی
  • گواهی بازرسی

صاحب چوب نیز باید مدارکی از قبیل کارت بازرگانی، اصل کارت ملی، کپی از تمامی صفحات کارت بازرگانی و کپی کارت ملی را ارائه دهد. علاوه بر این، نماینده صاحب تخته چوب باید اصل و کپی کارت ملی، اصل وکالت نامه محضری، معرفی نامه و دفترچه بیمه را برای ترخیص داشته باشد.

هزینه‌های لازم برای ترخیص چوب کاج

همان‌طور که واضح است، برای ترخیص چوب کاج از گمرک باید هزینه‌های مربوط به آن پرداخت شود. در غیر این صورت چوب از گمرک ترخیص نمی‌شود و ممکن است صاحب چوب متحمل هزینه‌های اضافی شود. هزینه‌های لازم برای ترخیص شامل هزینه گمرکی  4%  گمرکی+3% ارزش افزوده، هزینه‌های ثبت سفارش، وزارت راه، هزینه‌های قبض انبار و ترخیصیه، هزینه‌های بارگیری و فله چینی، هزینه‌های بندری اعم از تخلیه و بارگیری و انبارداری.

 

ترخیص چوب کاج

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص چوب

برای آگاهی از تعرفه گمرکی چوب، می‌توانید به فصل 44 کتاب مقررات صادرات و واردات مراجعه کنید. هم‌چنین لازم است بدانیدکد تعرفه گمرکی برای ترخیص چوب خام، پوست یا قشر سطحی سالانه آن کنده شده یا چهار تراش شده در ردیف تعرفه 4403 قرار گرفته است.

علاوه‌بر این، کد تعرفه گمرکی برای ترخیص لمینت و پارکت از جنس چوب در زیر مجموعه  4418 دارای 22% یا 26% حقوق و سود بازرگانی است. به این دلیل که چوب جزو کالاهای اولویت 10 به‌شمار می‌رود، سود بازرگانی آن دو برابر است. در این صورت حقوق ورودی آن نیز 40% یا 48% خواهد بود.

برای ترخیص چوب کاج از گمرک چه کار کنیم؟

بهترین روش برای ترخیص آسان چوی از گمرک، سپردن آن به دست افرادی است که سال‌ها در این زمینه تجربه دارند. چراکه بیش‌تر افراد با تمام قوانین گمرکی آشنایی ندارند. به همین دلیل در صورت بروز کوچک‌ترین خطا و اشتباه طی فرایند ترخیص، صاحب چوب متضرر می‌شود.

سلطان تجارت بازرگان، با تجربه‌ای بیش از یک دهه، اولین انتخاب صاحبان کالا برای ترخیص کالا از گمرک است. طبق بررسی‌های انجام شده پرسنل مجرب این شرکت، با دقت فراوان و در کم‌ترین زمان، کالا را از گمرک ترخیص می‌کنند. هم‌چنین با قیمتی بسیار مناسب، حمل و نقل کالا را به طور تخصصی، از مبدا به کشور مقصد انجام می‌دهد. نتیجه این کار اعتبار برند و کاهش قیمت تمام‌شده برای صاحب کالا است. بنابراین سود بیش‌تری در جیب‌تان می‌ماند.

انتهای پیام

مرتبط با : سلطان تجارت بازرگان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز