داغ کرونا پیکره بازار سرمایه را سرخ کرد

معاملات بازار سرمایه، همسو با دیگر بازارهای بورس در کشورهای اروپایی و آمریکا، هفته‌ای متفاوت با دیگر هفته‌ها را سپری کرد، به طوری که این بازار در سه روز از چهار روز کاری هفته، جامه قرمز بر تن کرد و در یکی از ناامیدکننده‌ترین روزها، یعنی دوشنبه (۱۹ اسفند)، ریزشی تقریبا ۱۵ هزار واحدی را تجربه کرد. با این حال، شاخص در آخرین روز معاملاتی هفته با بهبود نسبی مواجه شد.

به گزارش کاما پرس به نقل از ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه در نخستین روز هفته ۵۹۷۸ واحد ریخت و رقم ۵۴۹ هزار و ۱۸۸ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران در این روز ۸۴۲ هزار معامله انجام دادند که ۴۸ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

ریزش بازار تا روز دوشنبه و بعد از تعطیلات روز یکشنبه ادامه یافت. به طوریکه شاخص در این روز ۱۴ هزار و ۸۰۸ واحد ریخت و به رقم ۵۳۴ هزار و ۳۷۶ واحد رسید. در این روز ۵۲۹ هزار معامله انجام شد که ۲۹ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال ارزش داشت. این تعداد و ارزش معامله کم‌ترین تعداد و ارزش معامله‌ای بود که در هفته جاریانجام شد.

کارشناسان دلیل این ریزش را نتیجه اجلاس اوپک و اختلاف بین عربستان و روسیه داشتند که باعث کاهش بی سابقه قیمت جهانی نفت شد. البته آن‌ها همچنین بر این باور بودند که شیوع کرونا نیز در جهان بی تاثیر نیست، زیرا همه جنبه‌های اقتصاد در جهان از جمله تقاضا را تحت تاثیر قرار داده است.

ریزش شاخص به روز سه‌شنبه هم رسید و در این روز نیز ۱۴ هزار و ۴۶۴ واحد ریخت و رقم ۵۱۹ هزار و ۹۱۴ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران در این روز ۶۹۷ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال انجام دادند که رشد چشم‌گیری نسبت به روز دوشنبه داشت.

آریاک سفر

در نهایت چراغ بورس در روز چهارشنبه، آخرین روز معامله در هفته جاری، سبز شد و شاخص کل این بازار در این روز ۳۶۳ واحد صعود و رقم ۵۲۰ هزار و ۲۱۱ واحد را ثبت کرد. در این روز ۸۱۶ هزار معامله انجام شد که ۶۶ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال ارزش داشت. معاملات رد روز چهارشنبه بیشترین ارزش را در طول هفته جاری داشت.

حرکت فرابورس نیز همسو با بورس بود و شاخص کل این بازار در روزهای شنبه، دوشنبه و سه شنبه نزولی بود. به طوریکه در روز شنبه با ۶۲ واحد ریزش رقم ۷۰۴۱، در روز دوشنبه با ۱۴۷ واحد ریزش رقم ۶۸۹۳ و در روز سه شنبه با ۱۴۹ واحد ریزش رقم ۶۷۴۴ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار شنبه ۷۷۹ هزار معامله انجام دادند که ۲۴ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال ارزش داشت. در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز به ترتیب ۵۴۹ هزار و ۶۲۸ هزار معامله ثبت شد که ۲۰ هزار و ۲۸۳ و ۲۱ هزار و ۶۲۹ میلیارد ریال ارزش داشت.

در روز چهارشنبه شاخص کل فرابورس ۲۲ واحد صعود کرد و به رقم ۶۷۶۷ واحد ریسدی. در این روز ۷۱۱ هزار معامله انجام شد که ۲۱ هزار و ۷۱۳ میلیارد ریال ارزش داشت.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز