داستان نشر نو از آغاز تا امروز

نمونه‌های اولیه نشر با اختراع خط و نوشتن به زندگی‌ انسان‌ راه یافتند و به ابزاری برای حفظ و انتقال اندیشه‌های ما تبدیل شدند. ناشر فرد، گروه یا نهادی است که به تولید، توسعه و توزیع ادبیات و دیگر رسانه‌های فرهنگی و ادبی مشغول است. ناشران کتاب بطور تخصصی به سفارش کتاب، گزینش و ارزشیابی آثار، ویراستاری و در نهایت چاپ نشر می‌پردازند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم فرهنگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

نشر نو؛ از ۴۰ سال پیش تا امروز

«نشر نو» از ناشران فعال در ایران است که فعالیت خود را با انتشار «زمین سوخته» اثر احمد محمود آغاز کرد. به گفته بسیاری این اثر از بهترین رمان‌های ایرانی محسوب می‌شود.

رمان زمین سوخته روایتی از جنگ ایران و عراق و حاصل تجربه‌ی شخصی نویسنده از جنگ است. اولین چاپ از زمین سوخته در هزار نسخه توسط نشر نو منتشر شد و در طی یک روز به فروش رسید.

«نشر نو» در سال ۱۳۶۰ توسط محمدرضا جعفری، فرزند عبدالرحیم جعفری در استان تهران تأسیس شد. محمدرضا جعفری پیش از نشر نو در کنار پدرش به فعالیت‌های فرهنگی مشغول بود و کار خود را در حوزه انتشاران از نشر امیرکبیر آغاز کرد. جعفری حین فعالیت در نشر امیرکبیر آثاری برای کودکان را به فارسی ترجمه و منتشر کرد. نخستین کار ترجمه‌ی محمدرضا جعفری «گرگ و هفت بزغاله» اثر فلیکس هوفمان سویسی بود.

آریاک سفر

محبوب‌ترین آثار نشر نو

محمدرضا جعفری دلیل انتخاب نام نشر نو را اختصار، روان‌بودن و بامسمایی آن عنوان کرده است. نشر نو در زمینه‌های گوناگون از جمله ادبیات علوم انسانی و تجربی، فلسفه و هنر فعال است.

نشر نو رمان «مرشد و مارگاریتا» نوشته‌ی میخائیل بولگاکف را نیز برای اولین بار به زبان فارسی منتشر کرد. این اثر که از بزرگترین آثار ادبیات شوروی به شمار می‌رود توسط عباس میلانی ترجمه شده ا‌ست.

بلندی‌های بادگیر تنها رمان امیلی برونته، نویسنده و شاعر انگلیسی است که با قلم علی‌اصغر ابراهیمی ترجمه و در نشر نو چاپ شده است. کتاب‌های «انسان خردمند: تاریخ مختصر بشر» و «انسان خداگونه: تاریخ مختصر آینده» اثر یووال نوح هراری با ترجمه نیک گرگین از محبوب‌ترین آثار نشر نو هستند. از دیگر آثار پروفروش نشر نو می‌توان به اختراع قوم یهود، تحلیل رفتار متقابل، زندگی پنهان ذهن و خطاب به عشق اشاره کرد.

مرتبط با : نشر نو
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز