دارکوب؛ دیجیتال مارکتینگ از صفر تا صد

جشنواره وب و موبایل رویدادی برای جمع کردن کسب و کارهای آنلاین فعال کشور و معرفی بیشتر آن‌ها است. امسال هم چهاردمین جشنواره وب و موبایل هم برگزار شده و به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

این روزها تب و تاب جشنواره وب و موبایل بالا رفته و بسیاری از کسب و کارهای آنلاینی که به مرحله نیمه نهایی رسیده‌اند، منتظر اعلام نتایج این رویداد در بخش‌های مختلف هستند. یکی از مجموعه‌های فعالی که امسال در جشنواره وب و موبایل حضور پیدا کرده، هلدینگ «دارکوب» است.

این هلدینگ با سابقه 18 ساله در زمینه طراحی سایت و برنامه نویسی، امسال در جشنواره وب و موبایل حضور پیدا کرده تا توانایی‌های خود را محک بزند. در این گزارش کاماپرس با احمد بالوی‌پور، مدیرعامل دارکوب، درباره جشنواره وب و موبایل و جایگاه این مجموعه در رویداد مذکور گفت و گویی داشته است؛

دارکوب چه می‌کند؟

هلدینگ دارکوب بخش‌هایی اعم از طراحی سایت، سئو، آموزش مرتبط، بازاریابی اینترنتی، استارت آپ و دامنه و هاست را شامل می‌شود. این مجموعه تاکنون توانسته رتبه چهارم شورای انفورماتیک، پروانه کسب و کارهای مجازی و… را به دست آورد. این شرکت برای دانش بنیان شدن در سال آینده تلاش می‌کند. به گفته بالوی‌پور، سایت دارکوب دات کو دات آی آر، وبسایت پایه است. این مجموعه برای هر حوزه فعالیتی یک سایت اختصاصی دارد.

آریاک سفر

بخش آموزشگاه این مجموعه نیروهای مختص حوزه‌های هلدینگ دارکوب را آموزش می‌دهد و از همان نیروها استخدام دارد. همین شرکت یک نرم افزاری هم در سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد که مشابه ادوبی کانکت و … است. مجموعه دارکوب در زمینه بازاریابی اینترنتی هم خدمات ارائه می‌دهد که صفر تا صد فعالیت در این حوزه با کارکنان و متخصصان آن است. این شرکت در زمینه دامنه و هاستینگ هم فعالیت دارد که البته خدمات آن را تنها به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

خدمت متمایز دارکوب و موفقیت در جشنواره وب و موبایل

این هلدینگ تمامی خدمات خود را برای جشنواره وب و موبایل ثبت کرده است. اما بخش استارتاپ آگهی رایگان دارکوب یکی از خدمات متمایز این مجموعه محسوب می‌شود. در خصوص این استارتاپ بالوی‌پور بیان کرد: این خدمت یکی از خدمات متمایز دارکوب است که به دلیل کوتاه بودن زمان درج آگهی، به نظر در جشنواره وب و موبایل هم نظر داوران را جلب خواهد کرد. آگهی رایگان دارکوب عملکردی مانند دیوار دارد و مزیت اصلی آن هم در رایگان بودن تعریف شده است.

هلدینگ دارکوب با یک حوزه مجزا در جشنواره وب و موبایل شرکت نکرده و تقریبا در تمامی بخش‌ها حضور دارد. طبق گفته بالوی‌پور، رقبای اصلی این شرکت هم در حوزه درج آگهی، دیوار، آموزشگاه، فرادرس، خرید و فروش، شیپور و … هستند و به همین دلیل نمی‌توان با قطعیت درباره رتبه این مجموعه در جشنواره نظر داد.

هدف دارکوب چیست؟

این شرکت با هدف بیشتر شناخته شدن در جشنواره وب و موبایل حضور پیدا کرده و مدیرعامل آن می‌گوید: هلدینگ تا لبه یک موفقیت بزرگ پیش رفته و اکنون به دنبال جرقه‌ای برای یک جهش قابل توجه است. مجموعه ما در حال خروج از حال خدمات رسانی است و صنعتی شدن حوزه‌های مختلف دنبال می‌شود.

این مجموعه برنامه‌های زیادی را برای آینده خود تعریف کرده است. در این خصوص بالوی‌پور بیان کرد: دارکوب در کشورهایی مثل آمریکا، انگلیس، کانادا و … به صورت پروژه محور فعالیت دارد و 60 درصد مشتریان این مجموعه از خارج ایران هستند. اما مجموعه دارکوب به دنبال یک کار ویژه است. در حال حاضر هم این مجموعه تا حد زیادی شناخته شده، ولی این شرکت برای تبدیل شدن به یک برند معمول و اول تلاش می‌کند.

مرتبط با : دارکوب
نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز