دارا یکم  سود 190 درصدی خود را در 3 ماه به رخ کشید

لست سکند

در حالی که بیش از سه ماه از پذیره نویسی اولین صندوق  etf (صندوق سرمایه گذاری قابل معامله) سپری شده و این سهم نوسان های زیادی به خود دیده اکنون بازده حدود 190 درصدی دارا یکم قابل توجه به نظر می رسد.

به گزارش کاماپرس، دارا یکم بسیار پرامید پذیره نویسی شد و افتتاحیه طوفانی هم در بورس داشت ولی در ادامه دچار برخی حواشی از جمله کاهش دامنه نوسان و توقف هایی شد که بسیاری از سهامداران این فعل و انفعالات را به دخالت نابجای سازمان بورس در روند این سهم قلمداد کردند.

بعد از این حواشی معاملات دارا یکم درخشش و سودآوری سابق را نداشت و افت و خیزهای فراوانی را تجربه کرد اما آمارهایی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد اولین صندوق etf دولتی با وجود تمام افت و خیزها و حتی ریزش های سنگین بورس بازدهی قابل توجهی برای سرمایه گذاران داشته است.

بنا به اعلام دنیای بورس اکنون که بیش از 3 ماه از ثبت تقاضا براى خرید بخشى از باقیمانده سهام دولت در بورس در قالب صندوق های قابل معامله(ETF) مى گذرد؛ بررسى ها حکایت از بازده  9/189 درصدی ارزش خالص دارایی‌های دارایکم و کاهش NAV این صندوق به 5 میلیون و 798 هزار تومان دارد. علاوه بر این ارزش سهام دارا یکم در بورس تهران در حال حاضر به حدود به 4 میلیون و 536 هزار تومان رسیده است.

شایان ذکر است صندوق دارا یکم از باقیمانده سهام دولت در چند بانک و شرکت بیمه تشکیل شده بود و قرار است صندوق دارا سوم نیز با سهام باقیمانده دولت در 3 بانک در آینده نه چندان دور ، پذیره نویسی و به بورس عرضه شود.

راز آسمان پایتخت

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز