دارا دوم با وجود نظر موافق وزیر نفت لغو شده است

ابهامات در مورد لغو پذیره نویسی دارا دوم با اظهارنظر جدید زنگنه وزیر نفت به عنوان متولی اصلی پالایشگاه هایی که سهام آنها در پرتفوی این صندوق قرار داشت، وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش کاماپرس، فعالان بازار بورس کماکان در تب و تاب شفاف سازی مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی درباره لغو پذیره نویسی دارا دوم به سر می برند چرا که اظهارات آنها مبنی مخالفت یا عدم همکاری وزارت نفت در تاسیس این صندوق با آنچه مسئولان وزارت نفت و اخیرا زنگنه وزیر این وزارتخانه ابراز کردند به شدت در تناقض است.

موافقت تام و تمام وزرات نفت با عرضه سهام پالایشگاه ها در قالب دارا دوم یا بلوکی

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صدا و سیما بیژن زنگنه دقایقی پیش در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در جمع خبرنگاران و در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر مخالفت وزارت نفت با ارائه صندوق ETF دارا دوم در بورس، تاکیدکرد: وزارت نفت با ارائه سهام پالایشگاه‌ها در بورس مخالف نیست و اتفاقاً ما موافق این امر هستیم.

زنگنه ادامه داد: ابتدا از ارائه ETF دوم گفتند، سپس گفتند که عرضه به صورت بلوکی خواهد بود و بعد هم گفتند که در صورت ارائه بلوکی، نمی‌توان این سهام را به صورت ETF ارائه کرد اما به هر شکلی که بخواهند این سهام را ارائه کنند، ما همکاری می‌کنیم و هیچ مشکلی نداریم.

آریاک سفر

نکته جالب توجه این که زنگنه درباره شایعات مخالفت وزارت نفت و اقتصاد با نظرات یکدیگر درباره ارائه ETF دوم نیز گفت: این‌ها حرف‌هایی است که می‌زنند، اینطور نیست؛ عده‌ای بیکار می‌نشینند این چیز‌ها را بال و پر می‌دهند!

زنگنه افزود: ما تلفن یکدیگر را داریم و هر وقت مشکلی وجود داشته باشد، با هم صحبت و موضوع را حل می‌کنیم، اصلاً از این بابت نگرانی وجود ندارد.

مشخص نیست اگر وزارت نفت و وزارت اقتصاد اختلاف نظری درباره دارا دوم ندارند چرا اظهارات وزیر اقتصاد با اظهارات وزیر نفت در تناقض است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس ، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز