دارا دوم امروز تعیین قیمت می‌شود

لست سکند

بر اساس اعلام یک مقام مسئول در بازار سرمایه، دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) موسوم به دارا دوم امروز با ساز و کار تعریف شده در بورس تعیین قیمت می شود.

به گزارش کاماپرس، در ادامه اقدامات حمایتی از بازار بورس امروز – سه شنبه 4 شهریورماه 1399 – واحدهای دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) که قرار است با نماد دارا دوم در بورس عرضه شوند، تعیین قیمت خواهند شد.

امیرهامونی مدیرعامل فرابورس درباره پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله دارا دوم در بازار سرمایه گفت: در هفته‌ های گذشته، اخبار ناهماهنگ از پذیره‌نویسی و یا عدم پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق که پرتفوی آن شامل سهام برخی شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی است منتشر و موجب شد سهامداران برخی ناهماهنگی‌ها را در این خصوص به سایر بخش‌ها نیر تعمیم دهند، این درحالیست که بحث عرضه دارا دوم به صورت صندوق یا عرضه به صورت بلوکی، دلایل مالی ، رفتاری داشت ولی به هر شکل تاثیری در ارزش‌گذاری سهام شرکت‌های پرتفوی این صندوق به همراه ندارد.

قیمت پایانی سهام پرتفوی دارا دوم، ملاک قیمت گذاری است

بنا به اعلام ایسنا، هامونی همچنین در مورد تعیین قیمت دارا دوم اظهار کرد: عرضه واحدهای صندوق دارا دوم بر مبنای تخفیف ۲۰ درصدی روی قیمت پایانی قیمت سهام این شرکت‌ها در بازار سهام در معاملات(امروز) خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

مدیرعامل فرابورس همچنین در مورد تغییر سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در سهام، توضیح داد: در حال حاضر سقف این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاری در سهام به ۱۵ درصد افزایش یافته است که می‌تواند به بهبود شرایط بازار کمک کند.

هامونی در ادامه به تلاش های صورت گرفته برای ارتقاء هسته معاملاتی بورس اشاره کرد و گفت: با تلاش متخصصان ایرانی، تعداد تراکنش‌ها به ازای هر ثانیه از سوی هسته معاملات 7 برابر شده و به ۲۰ هزار تراکنش در ثانیه رسیده است. بر این اساس بازار دیگر بازار بورس دو شیفته نخواهد بود بلکه به زودی معاملات تمامی اوراق بهادار در یک جلسه معاملاتی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد:  عرضه ‌های اولیه نیز دیگر در ساعات بعدازظهر انجام نخواهد شد و تمام معاملات هم ‌زمان انجام می‌شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز