خیز 15 هزار واحدی شاخص بورس

در شرایطی که بازار سرمایه طی روزهای اخیر، شرایط پر افت و خیزی را تجربه می کند، همگام با رشد شاخص نمادهای پُرمعامله در معاملات امروز، بورس با رشد ۱۵ هزار واحدی، به ۹۸۵ هزار واحد رسید.
به گزارش کاماپرس در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳۰۸۳ واحدی به سطح ۹۷۰ هزار و ۴۱۱ واحدی بازگشت، امروز و با رشد شاخص نمادهای پُرمعامله و افزایش ۱۵ هزار واحدی، ۹۸۵ هزار واحد شد.
نگاهی به روند معاملات بورس از ابتدای سالجاری نشان از رشد شاخص بورس دارد و در این مدت قیمت سهام برخی شرکت‌ها هم افزایش خوبی را تجربه کرد اما از هفته گذشته بازار سرمایه به دلیل تداوم روند صعودی شاخص بورس در معاملات فروردین و نیمه‌های اردیبهشت ماه و همچنین خبرهای منتشر شده درباره آزادسازی سهام عدالت وارد فاز اصلاحی شد و بازار روندی نزولی پیدا کرد.
البته برخلاف پیش‌بینی‌ها تعداد کمی از مشمولان سهام عدالت اقدام به فروش سهام خود کردند بنابراین خطر چندانی معاملات بازار را تهدید نمی‌کند و احتمال اصلاح شاخص بورس در هفته جاری کاهش می یابد و انتظار می رود که بازار دوباره روند صعودی خود را ادامه دهد.

بررسی شاخص های بازار سرمایه

بررسی بازار سرمایه در دوازدهم خرداد نشان می دهد که شاخص کل هم وزن با رشد مثبت ۲ هزار و ۷۲۱ واحدی، در ایستگاه ۳۲۰ هزار و ۹۹۶ واحد توقف کرد.
به گزارش مهر اگرچه ارزش کل بازار در معاملات امروز، حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده، اما ارزش معاملات انجام شده به حدود ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.
همچنین تعداد معاملات امروز ۷۹۹ هزار فقره بود و اثرگذارترین نماد در رشد شاخص امروز بازار سرمایه، یک نماد متعلق به شرکت پتروشیمی جنوب کشور با رشد ۱۵۶۰ واحدی بود؛ در رتبه دوم نیز نماد یک شرکت صنعتی در حوزه تولید مس با رشد ۱۱۷۰ واحدی قرار داشت.
فرابورس هم امروز رشد اندک ۷۶ واحدی داشته و به شاخص کل ۱۱ هزار و ۲۹۳ واحدی رسید.
ناگفته نماند که ارزش بازارهای اول و دوم فرابورس، در معاملات امروز، ۷۴۳ میلیارد تومان بود.

آریاک سفر

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز