خوش‌خواب‌ترین ملت دنیا را می‌شناسید؟

لست سکند

مطالعات هر چه بیشتر دانشمندان باز هم مشخص کرده است که میزان خواب شبانه و کیفیتیش، تاثیر مستقیمی بر سلامت انسان دارد. اما واقعا چه مقدار خواب نیاز است تا فرد احساس تازگی و سرحالی کند؟

به گزارش کاماپرس، محققان معتقدند عموما ۸ ساعت برای خواب شب کافی خواهد بود. در همین راستا نتایج مطالعه‌ای در خصوص میزان خواب مردم کشورهای مختلف در مجله ادونسس ساینس منتشر شده است.

بر اساس این گزارش مردم کشورهای مختلف دنیا شب‌ها، به طور کلی کمی کمتر یا کمی بیشتر از ۸ ساعت معمول و توصیه‌شده، استراحت می‌کنند.

در واقع اگر در هلند و نیوزیلند زندگی کنید، احتمالا هر شب می‌توانید کمی بیشتر از ۸ ساعت استراحت کنید. اما در ژاپن یا سنگاپور اوضاع فرق دارد و به احتمال زیاد حدودا نیم ساعت کمتر از مقدار توصیه شده‌ی ۸ ساعت، فرصت خواب شبانه را خواهید داشت.

راز آسمان پایتخت

به نظر می‌رسد این تفاوت در میزان خواب شبانه‌ی مردم در کشورهای مختلف دنیا، بیشتر تحت تاثیر عوامل اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده باشد.

البته نیم ساعت به نظر زمان ناچیزی می‌آید، اما مطالعات تاکید دارند که حتی نیم‌ساعت خواب شبانه‌ی کمتر، به مروز زمان می‌تواند اثرات زیانباری بر سلامت فرد داشته باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز