واردات خودرو با قوانین فعلی امکان‌پذیر است؟

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبرها، آغاز رایزنی‌های اولیه خودروسازان برای واردات خودرو از هند را نشان می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از ایلنا، مهدی دادفر درباره واردات خودرو توسط خودروسازان گفت: با دستورالعمل واردات خودرو وزارت صمت که در آن نرخ سود، نحوه فروش و… به صورت دقیق مشخص نشده، واردات برای خودروسازان خصوصی دشوار شده و به نظر می‌رسد تنها خودروسازان دولتی بتوانند واردات خودرو را انجام دهند.

دادفر افزود: از آنجایی که دستورالعمل تنظیم شده امکان واردات را برای خودروسازان دولتی همچون سایپا و ایران‌خودرو فراهم کرده است این دو خودروساز به خصوص ایران خودرو رایزنی‌های اولیه را برای واردات رنو از هند آغاز کرده‌اند زیرا ایران خودرو روی پلتفرم رنو کوئید کار می‌کند.

بندها و محدودیت‌های واردات خودرو در دستورالعمل وزارت صمت

طبق گفته دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو مشروط کردن امور به کارگروه‌های خاص، محدودیت تعداد واردات، مشروط کردن واردات و فروش همچنین عرضه آن در بورس که در عمل سبب از بین رفتن خدمات پس از فروش خواهد شد از بندهای دستورالعمل واردات خودرو بوده که این روند را سخت‌ کرده است.

آریاک سفر

بر اساس گفته‌های دادفر حداقل قیمت تمام شده خودروهای وارداتی 600 میلیون تومان خواهد بود که اهداف دولت را محقق نخواهد کرد و مشکل خودرو در بازار پابرجا می‌ماند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره سفف واردات که دولت 10 تا 20 هزار دلار تعیین کرده، گفت: خودروهایی که استاندارد 85 گانه ایران را داشته باشند، 10 هزار دلار نمی‌شود و امکان واردات با این قیمت برای دولت وجود نخواهد داشت.

مهدی دادفر اظهار کرد: فعالان این حوزه باید بدون محدودیت و آزادانه واردات خودرو در جهت تنظیم بازار انجام دهند زیرا این محدودیت‌ها فقط سبب حباب قیمت خواهد شد تا جایی که خودروهایی با ارزش نیم میلیارد، 3 میلیارد تومان به فروش می‌رسند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز