قیمت خودرو با این 7 راهکار ارزان می‌شود

لست سکند

از ابتدای سالجاری تاکنون با افزایش چشمگیر قیمت خودرو مواجه بودیم و اجرای راهکارهای مختلف از جمله طرح فروش و ثبت نام خودرو هم نتوانست در کاهش قیمت ها موثر باشد و سیر صعودی قیمت ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، براساس اظهارات رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از زمان طرح فروش و ثبت نام خودرو تاکنون قیمت خودرو ۱۰ درصد افزایش یافته است، درحالی که این راهکار برای کاهش قیمت اجرایی شد، درواقع روش های عملیاتی شده و سیاست های وزارت صمت طی سه چهار ماه گذشته نتوانسته تاثیری در کاهش قیمت ها بازی کند.
در این میان شعبان فروتن، عضو اتاق بازرگانی 7 راهکار برای ساماندهی بازار خودرو و کاهش قیمت ها پیشنهاد کرده است.

اول:

نخستین راهکار این است که دستگاه دیپلماسی مذاکرات خود را جدی تر دنبال کند تا این امر بتواند اثر مثبت خود را بر بازارهای مختلف و به خصوص خودرو نشان دهد.

دوم:
فروتن می افزاید: بانک مرکزی نسبت به ثبات قیمت ارز تلاش خود را بیشتر کند و از سایر مجموعه ها به خصوص بخش خصوصی برای آرامش بازار ارز کمک بگیرد.

راز آسمان پایتخت

سوم:
سومین راهکاری که این عضو اتاق بازرگانی ارائه می دهد، این است که شرکت های خودروسازی به سمت تجاری سازی محصولات خود که در پارکینگ ها مانده است اقدام کنند و در این میان ضرورت دارد که سایر دستگاه های اقتصادی برای تحقق چنین امری همکاری کنند.

چهارم:

به گزارش سایپانیوز، فروتن اظهار می کند: خودروسازان باید بیش از گذشته از توان مجموعه‌های دانش بنیان و قطعه سازان برای تولید قطعاتی که مانع از تجاری‌سازی خودرو می‌شود، استفاده کنند.

پنجم:
این فعال اقتصادی اضافه می کند: وزارت دفاع یکی از بخش های است که می‌تواند به صنعت خودرو در تولید قطعات خودرو همکاری کند؛ بنابراین با دعوت خودروسازان از این مجموعه ها می توان به هم افزایی بیشتری دست یافت.

ششم:
به گفته فروتن نظارت بر بازار خودرو جدی تر دنبال شود و اجازه داده نشود که قیمت خودرو از نرخ تورم پیشی بگیرد،.

هفتم:

ضمن اینکه فرهنگ سازی صورت گیرد که خودرو کالای مصرفی است و نباید در زمره کالاهای سرمایه ای قرار گیرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز