خودروهای مونتاژی‌ چینی ؛ گزینه اجباری و خسارت‌بار برای خریداران ایرانی

تولید یا به عبارت دقیق تر مونتاژ خودروهای چینی در ایران، احتمالا برای صنعت خودروسازی کشور ما دستاوردهایی داشته است که خریداران از آن ناآگاهند اما برای خریداران ایرانی این سبک تولید و فروش خودرو های چینی، جز زیان دستاوردی ندارد.

به گزارش کاماپرس، متقاضیان خودرو در ایران به تدریج خودروهای مونتاژی چین را به عنوان یک واقعیت غیرقابل تغییر در سبد خرید خود پذیرفته اند! این خودروها در ابتدای ورود به بازار خودرو کشور ما با بی میلی و استقبال بسیار سرد خریداران مواجه بودند اما حالا از انتخاب بین بد و بدتر به انتخاب مقبول تبدیل شده اند!

تحریم را مقصر بدانیم یا دخالت های دولت در صنعت خودرو یا سوء مدیریت یا … هر چه هست اکنون خودروهای مونتاژی چینی یکی پس از دیگری وارد بازار ایران می شوند و متقاضیان هم برای خرید آنها معمولا صف می کشند.

پولی که برای خرید این خودروها مطالبه می شود تقریبا برابر با یک خودروی لوکس ژاپنی است و تازه ممکن است بدشانس باشید و خودروی پیش خرید شده با تاخیر طولانی به شما تحویل شود یا حتی به جای خودرویی که خریده اید یک یا چند محصول وطنی به شما پیشنهاد شود!

پول تویوتا و هیوندای مدل بالا بدهید اما خودروی مونتاژی چینی یا پژو 207 بخرید!

آریاک سفر

روزنامه دنیای‌ اقتصاد در گزارشی به این موضوع پرداخته و در بخشی از این گزارش نوشته است؛ در شرایط کنونی متقاضیانی که رقمی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودرو داشته باشند با توجه به نرخ دلار ۲۲ تا ۲۳هزار تومانی ، می‌تواند یکی از خودروهای مطرح میان‌رده خودروسازان بین‌المللی را خریداری کند.

به عنوان مثال این روزها در بازار داخلی مشتریان برای محصولاتی مثل پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما باید حدود ۴۰۰ میلیون تومان بپردازد و اگر بخواهند محصولات دیگری همچون دنا پلاس توربو شارژ با گیربکس معمولی؛ دناپلاس توربو شارژ با گیربکس اتوماتیک و شاهین بخرند باید حدود ۴۱۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان هزینه کنند.

اما ماجرای محصولات(اغلب چینی) که در شرکت‌های خصوصی مونتاژ می‌شود به مراتب بدتر است و متقاضیان این خودروها برای خرید آنها باید مبلغی حدود ۸۵۰ میلیون تومان هزینه کنند. با همین پول بالا به دلار شما می‌توانید ، محصولات خوبی از خودروسازان مطرح جهان که قیمت پایه  آنها در حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار است را خریداری کنید.

گزینه روی میز برای خریداران با این پول محصولاتی مانند هیوندایی اکسنت و النترا محصول دیگر این برند کره‌ای و هیوندایی ولستر مدل ۲۰۲۱ است. همچنین شما انتخاب‌های دیگری از میان محصولات دیگر برند کره‌ای یعنی کیا نیز دارید. خودروهایی مانند پیکانتو یا ریو مدل ۲۰۲۱.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

گزینه هایی که از روی میز خریداران ایرانی برداشته می شود

دنیای اقتصاد در ادامه نوشته است؛ چنانچه خریداران قدری بیشتر هزینه کنند و بودجه خود را به حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برسانند می‌توانند گزینه های بهتر دیگری هم داشته باشند و از میان محصولات برندهای ژاپنی تویوتا، میتسوبیشی و نیسان نیز دست به انتخاب بزنند.

بد نیست بدانید که با پرداخت مبالغ یاد شده در بازار فعلی ایران تنها امکان انتخاب محصولات مونتاژی چینی (چه محصولاتی که در دو خودروساز بزرگ مونتاژ می‌شود و چه محصولات مونتاژی شرکت‌های خودروساز خصوصی) را دارند.

با تبدیل مبلغ ریالی مذکور با دلار می‌توانید خودروهایی از برند تویوتا مثل محصولات کراس اوور این خودروساز ژاپنی مانند RAV۴ معمولی و هیبرید، تویوتا CH-R معمولی و هیبرید یا خودروهای سدانی مانند کرولای معمولی و کرولای هیبرید، اُپیروس، کمری معمولی و هیبرید همگی مدل ۲۰۲۱ که همگی در این دسته قیمتی جای می‌گیرند را خریداری کنید.

خودروهایی از برند میتسوبیشی مانند شاسی بلند اوتلندر، کراس‌اوور اِکلیپس مدل۲۰۲۱ را می‌توان با پرداخت معادل دلاری ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان خریداری کرد. همچنین امکان خریداری پیکاپ فرونتیر و سدان‌التیما مدل ۲۰۲۱ از برند ژاپنی نیسان نیز برای خریداران فراهم است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز