خودروهای اقتصادی تویوتا در مسیر ورود به ایران

تویوتا-کاماپرس

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت صمت، خودروهای تولیدی شرکت تویوتا از چند کشور در برنامه واردات قرار دارند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ خودرو و حمل‌ونقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، واردات خودرو از سری ماجراهای پرحاشیه صنعت خودرو بود که در نهایت مجلس و دولت متفق النظر کرد تا واردات آزاد شود.

اما پس از این موضوع، سوال اصلی این بود که قرار است این واردات از کدام کشورها و چه برندهایی انجام شود؟

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت درباره واردات خودروهای اقتصادی به کشور گفت: آیین نامه واردات خودرو نهایی و دولت در نظر دارد واردات خودروهای اقتصادی را اجرایی کند، به همین دلیل با شرکت های خودروسازی تویوتا ژاپن و شرکت های آلمانی و هندی مذاکره شده است.

آریاک سفر

بر اساس صحبت­‌های قالیباف، شرکای جدید خودرویی ایران، ژاپن، آلمان و هند خواهند بود که پیش­تر نیز اخباری در این باره اما تایید نشده به گوش رسیده بود.

قرار است طبق آیین نامه واردات خودرو که مفاد آن در هفته پیش­رو منتشر می­‌شود، برای تامین نیاز بازار که عموما قشر متوسط در آن درنظر گرفته شده، سقف این واردات تا 20 هزار دلار باشد. البته در این باره بین کارشناسان صنعت خودرو اختلاف نظر وجود دارد اما تا زمانی که این آیین نامه اجرایی و اولین خودروها براساس این طرح وارد نشود، نمی­توان نظر چندان دقیقی ارائه داد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “خودروهای اقتصادی تویوتا در مسیر ورود به ایران

  1. سیدمرصاد گفته:

    باعرض سلام واحترام: انشاالله که برنامه ریزی جدیدواردات خودرو اول ازهمه به نفع قشرضعیف وکم درآمدجامعه مان باشدتابلکه بتوانندصاحب خودرویی بشوندوباآبرووعزت زن وفرزندانش را ازجایی به جایی انتقال دهد.ومن الله التوفیق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز