خط سه کنسانتره مجتمع مس سرچشمه به زودی افتتاح می شود

مس سرچشمه

شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت تولید و استخراج مس ایرانی است، که در زمینه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری مس، همچنین تولید محصولات مسی همچون کاتد، اسلب، بیلت و مفتول، فعالیت می‌نماید. این شرکت مالک سه معدن مس سرچشمه و میدوک در استان کرمان و سونگون در استان آذربایجان شرقی می‌باشد.

به گزارش کاماپرس، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال ۱۳۵۱ تحت عنوان شرکت سهامی معادن مس سرچشمه در شهر رفسنجان، تأسیس شد و در سال ۱۳۵۵ به شکل کنونی تغییر نام داد. در حال حاضر اکثریت سهام این شرکت متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (۱۲٪)، شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین (۵٪) و سهام عدالت می‌باشد.

کلنگ افتتاح خط سه کنسانتره مجتمع مس سرچشمه در آینده‌ای نزدیک به زمین خواهد خورد. اردشیر سعدمحمدی در گفت و گو با دنیای اقتصاد با بیان اینکه ارزش مس در بازار از ۷۰ هزار میلیارد تومان در اسفند ۹۸ به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان در حال حاضر رسیده و تقریباً پنج برابر شده است، گفت: اکنون توسعه شتاب بیشتری گرفته است و پیش‌بینی می‌کنیم تا دو هفته آینده کلنگ افتتاح خط سه کنسانتره مجتمع مس سرچشمه به زمین بخورد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به گستردگی طرح‌های توسعه شرکت مس تاکید کرد: ما باید بپذیریم راه شرکت مس از توسعه عبور می‌کند؛ راه ما افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها است و راه افزایش تولید، سرمایه‌گذاری و توسعه است. البته برای توسعه باید از زمان بهترین بهره را ببریم. اگر می‌خواهیم در صحنه بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید تلاش کنیم ازطریق توسعه اقتصادمان را به شکوفایی برسانیم.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : شركت ملی صنايع مس ايرانمجتمع مس سرچشمه
نرم افزار حسابداری
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز