خطر ورشکستگی 70 درصد از صنعت پیچ و مهره

یک مقام مسئول در صنعت پیچ و مهره با بیان اینکه افزایش قیمت پیچ و مهره به دلیل کمبود این کالا در بازار است، گفت: اردیبهشت امسال مواد اولیه را کیلویی 9 هزار و 500 تومان می‌خریدیم، اما قیمت آن اکنون بیش از 19 هزار تومان است.

به گزارش کاماپرس، مرعشی با اشاره به اینکه​ قیمت نهاده‌های تولید پیچ و مهره در مقایسه با سال 98 به طور میانگین 70 درصد افزایش یافته است، افزود: نیاز بازار برای پیچ و مهره حدود 40 هزار تن است و در صورت تامین مواد اولیه مشکلی برای عرضه محصولات به بازار نداریم.

عضو هیئت مدیره تولیدکنندگان پیچ و مهره گفت: تامین نشدن مواد اولیه موجب شده است تولید کنندگان پیچ و مهره برای تامین نیاز داخل حتی برای بخش خودرو نیز با مشکل روبرو شوند اکنون فقط 30 درصد مواد اولیه کارخانجات تولید پیچ و مهره تامین می‌شود.

وی که در گفتگوی خبری ویژه سخن می گفت در ادامه  با بیان اینکه ۷۰ درصد ظرفیت کارخانجات تولید پیچ و مهره به علت نبود مواد اولیه غیر فعالند، گقت: امسال تقاضا‌های خرید مواد اولیه بین 300 تا 500 تن بوده است، اما شرکت فولاد آلیاژ ایران 40 تا 60 تن از هر کدام از این تقاضا‌ها را تامین کرده است نمایندگان فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران حتی قول تامین مواد اولیه برای سه چهار ماه آینده را نیز نمی‌دهند. زمانی که از بخش فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران مسئله را پیگیری می‌کنیم ما را به عاملان فروش ارجاع می‌دهند.

عضو هیئت مدیره تولیدکنندگان پیچ و مهره افزود: در ماه‌های خرداد و تیر و نیمه نخست مرداد سامانه فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران بسته بود و از نیمه دوم مرداد بخشی از نیاز متقاضیانی که در اردیبهشت پول واریز کرده اند تحویل داده شده است این مسئله تولید کنندگان را در انجام تعهداتشان با مشکل روبرو کرده است.

آریاک سفر

مرعشی  گفت: اکنون در کارخانه‌ای از 40 دستگاه فقط سه – چهار دستگاه کار می‌کنند که آن‌ها نیز برای سه چهار روز آینده مواد اولیه دارند.

برخی تولید کنندگان محصولات خود را به بازار عرضه نمی‌کنند

به گزارش تسنیم، نورالدین مهری رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره نیز گفت: در هفت، هشت ماه گذشته قیمت پیچ و مهره دو و نیم برابر افزایش یافت.

مهری با بیان اینکه میزان مصرف پیچ و مهره کشور سالانه 100 هزار تن است افزود: برخی تولید کنندگان محصولات خود را به بازار عرضه نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چرا زمانی که نیاز داخلی داریم شمش‌های فولادی را صادر می‌کنیم، افزود: اکنون زمان تحویل مواد اولیه به تولید کنندگان پیچ و مهره هفت ماه است و مشخص نیست تولید کننده در این هفت ماه چه کار باید کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره گفت: به هیچ عنوان تجار بازار پیچ و مهره را به هم نزده اند، زیرا همه توزیع کنندگان این محصول دارای شناسنامه و جواز کسب هستند و میزان سود و مالیات آن‌ها کامل مشخص است و نمی‌توانند از آن تخطی کنند.

مهری افزود: میزان سود برای عمده فروشان سه درصد و برای خرده فروشان 11 درصد تعیین شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خطر ورشکستگی 70 درصد از صنعت پیچ و مهره

  1. mohammad reza گفته:

    وقتی از ظرفیت تولیدات داخلی مثل بانک خرید پیچ و مهره پیچ استور و… حمایت نمیشه همین میشه که 70 درصدشون باید ورشکست شن… چرا کالای باکیفیت و خوب ایرانی به چشممون نمیاد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز