خطر فاسد شدن موز های وارداتی در گمرک

یک مقام مسول خبر داده که وزارت صمت به موضوع موز های دپو شده در گمرک ورود کرده تا سریعتر این کالاها ترخیص شوند. این درحالی است که هنوز از سلامت موزهای مانده در گمرک خبری در دست نیست.

به گزارش کاماپرس؛ با وجود اینکه ثبت سفارش موزهای وارداتی قبل از نوروز 99 انجام شده اما هنوز واردکنندگان موز به دلیل عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی، نتوانسته‌اند این کالاها را از گمرک ترخیص کنند.  در این میان آنطور که از گزارش‌ها برمی‌آید، ماندگاری موز در گمرک‌ها، از یک سو باعث بالارفتن احتمال فساد آنها و ضررهای مالی به واردکنندگان می‌شود و از سوی دیگر افزایش قیمت این میوه در بازارهای مرکزی را به دنبال خواهد داشت. حالا اینطور که رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی به مهر گفته است، بالاخره وزارت صمت به این مساله ورود کرده تا این مشکل حل شود.

استفاده از ارزحاصل از صادرات برای ترخیص

سید رضا نورانی درباره آخرین وضعیت موزهای وارداتی دپو شده در گمرکات به مهر گفته است: وزارت صمت نامه‌ای را در این زمینه تهیه کرده و آن را به وزارت جهاد کشاورزی فرستاده تا نقطه نظرات این وزارت خانه نیز اعمال و سپس نامه برای بانک مرکزی ارسال شود.

به گفته او، براساس این نامه قرار است موز از گروه کالایی ۲۷ به گروه کالایی ۲۶ منتقل شود که در این صورت نیازمند دریافت کد تخصیص ارز نخواهد بود و می‌توان از ارز حاصل از صادرات برای ترخیص آن استفاده کرد.

آریاک سفر

اطلاعی از سلامت موزها نداریم!

این مقام مسئول با بیان اینکه واردکنندگان موز حدود ۲ هفته است که بلاتکلیف و گرفتار هستند، درباره اینکه عنوان شده بود این موزها در حال فساد هستند، گفته است: هنوز مشخص نیست که این موزها خراب شده باشند یا نه؟ چون در کانتینرهای در بسته قرار دارند. وقتی از گمرک خارج شود و برای رنگ آوری برود مشخص خواهد شد که فاسد شده‌اند یا خیر؟

نورانی امیدوار است که با پاسخ بانک مرکزی به درخواست وزارت صمت، طی یک الی دو روز این مساله برطرف شود.

به گفته این مقام مسول، برخی افرادی که قبل از ۲۳ اسفند ۹۸ اقدام به ثبت سفارش موز کرده اما این میوه را وارد نکرده بودند در حال حاضر مجوزهای خود را با قیمت‌های بسیار کلان به واردکنندگانی که محصول آنها رو به فساد است و فرصت زیادی ندارند، می‌فروشند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز