خرید یک دست جهیزیه ایرانی چقدر تمام می‌شود؟

بسیاری از خانواده‌هایی که جوان دم بخت دارند در انتخاب میان جهیزیه ایرانی و خارجی تردید دارند و نمی‌دانند مابه‌التفاوت قیمتی این دو گزینه چقدر است.

به گزارش کاماپرس، این روزها که وضعیت تالارهای پذیزایی در هاله‌ای از ابهام است و بسیاری از جوانان تصمیم گرفته‌اند بدون تشریفات و مراسم عروسی به خانه بخت بروند، موضوع خرید جهیزیه به یکی از بزرگ‌ترین معضلات تبدیل شده است؛ به طوری که خرید یک دست جهیزیه نه چندان لوکس خارجی بیش از 100 میلیون تومان هزینه در بر دارد.

اما در چنین مواقعی بسیاری از کارشناسان بازار لوازم خانگی خرید جهیزیه ایرانی را توصبه می‌کنند و معتقدند در بدبینانه‌ترین حالت چیزی در حدود 50 میلیون تومان هزینه دارد که در مقایسه با جهیزیه خارجی رقم بسیار معقول‌تری است.

افزایش قیمت خودسر لوازم خانگی

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران  در خصوص گرانی لوازم خانگی، گفت: این روزها بحث گرانی لوازم خانگی یکی از موضوعات مهمی است که لازم می دانم رئیس اتحادیه و اعضای هیئت مدیره به میدان بیایند و نظارت و کنترلی بر این موضوع داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه باید روی کار صنوف نظارت وجود داشته باشد تا گران فروشی را کنترل کنیم، بیان کرد: قرار بر این است بازرسان اصناف برای کنترل قیمت ها به صورت تیمی به صنوف مراجعه کنند تا از گران فروشی بتوان جلوگیری کرد.

آریاک سفر

این مقام مسئول ادامه داد: عده ای صنف لوازم خانگی را زیر سوال می برند چرا که خودسرانه قیمت ها را افزایش می دهند، در صورتی کالایی را که می خرند، سود مشخصی دارد. کارخانه ها می گویند کالا را گران نکردند اما در واحدهای صنفی کالا گران به دست مشتری می رسد.

نوده فراهانی گفت: این روزها بازرسان اصناف به صنوف مراجعه می کنند و قطعا با گران فروشی برخورد خواهد شد. مردم توان اینکه کالای گران را بخرند ندارد، برخی از مشتریان می گویند در رابطه با خرید جهیزیه مشتری نداریم و کم مراجعه می کنند، اما این رویه منطقی نیست.

هزینه جهیزیه ایرانی چقدر است؟

سید مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان هزینه برای خرید جهیزیه، گفت: این روزها شاهد کاهش خرید و فروش در بازار هستیم، اما باید این مطلب را گفت که برای خرید لوازم خانگی یا جهیزیه می‌توان هم حداقل و هم حداکثر را مد نظر قرار داد.

این مقام مسئول ادامه داد: بستگی دارد که افراد برای خرید لوازم چقدر بتوانند هزینه کنند به طور مثال می‌توان با ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان یک جهیزیه با تمام وسایل ایرانی خرید، اما ممکن است فردی تمایل داشته باشد که بیشتر هزینه کند و جنسی دیگر خریداری کند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص قیمت ریز لوازم خانگی برقی برای خرید جهیزیه، تشریح کرد: یک زوج برای خرید یک یخچال ایرانی می‌توانند حدود ۴ میلیون تومان، لباسشویی ۴ میلیون تومان، اجاق گاز فردار ۳ میلیون تومان، جاروبرقی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنند و مابقی وسایل نیز اگر ایرانی باشد حدود ۴۰ میلیون تومان می‌توانند یک جهیزیه کامل داشته باشند و زندگی خود را آغاز کنند.

میری ادامه داد: در جلسه ستاد تنظیم بازار بنا شده است که قیمت برخی وسایل مانند تلویزیون ۲۰ درصد و مابقی وسایل مانند تلویزیون، لباسشویی، جاروبرقی و … ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته باشد و بیشتر از این میزان خلاف است.

این مفام مسئول در خصوص گران فروشی برخی از فروشگاه‌های مجازی گفت: اینکه برخی ادعا دارند یخچالی در فضای مجازی ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد خلاف است و قطعا با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

پایان پیام

 

مرتبط با : اتحادیه لوازم خانگی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خرید یک دست جهیزیه ایرانی چقدر تمام می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز