خرید و فروش آنلاین دلار در سایه کرونا

لست سکند

قیمت دلار در دو روز اخیر رکوردهای جدیدی به ثبت رساند و کم کم در کانال 25 هزار تومانی جا خوش کرد. اکنون این ارز خارجی 25 هزار و 369 تومان در بازارهای ارزی ایران قیمت دارد که نسبت به دیروز 0/81 درصد رشد داشته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حوزه طلا و ارز اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عوامل اقتصادی مختلفی مانند افزایش تورم، بالا رفتن نقدینگی و … باعث رشد قیمت دلار می‌شود. به گفته علی‌اصغر سمیعی، رئیس اسبق کانون صرافان، کنترل دستوری قیمت دلار و سایر ارزها و عرضه فراوان‌شان راه حل اصولی کاهش قیمت ارز نیست. ضمن اینکه روش مذکور برای درازمدت و حتی میان مدت قابل اجرا نخواهد بود. این کار صدمه‌های زیادی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

بنابر نظر سمیعی پایین نگه داشتن قیمت ارز به روش دستوری زمینه ساز قاچاق انواع کالا شده و موجب تعطیلی صنف‌های مختلف اقتصادی می‌شود. اگر قیمت که نوعی علامت دهنده به فعالان بازارهای مختلف است، درست عمل نکند، گمراهی بخش‌های گوناگون را در پی دارد و لطمه‌های زیادی را به بدنه اقتصادی کشور می‌زند.

راز آسمان پایتخت

هیجانات بازار ارز زمینه‌ساز کلاهبرداری!

این روزها توجهات به دلار و تغییرات قیمتی آن دو چندان شده و از آنجایی که پیک جدید کرونا هم به سرعت پیشروی می‌کند، خرید و فروش آنلاین دلار رونق گرفته است.

البته در این خصوص شهاب قربانی، دبیر کانون صرافان، به مردم هشدار داده که خرید و فروش آنلاین دلار و سایر ارزها حتی با پرداخت از طریق درگاه شاپرک غیرمجاز بوده و در صورت انجام آن، برخورد قانونی می‌شود. خرید و فروش غیرحضوری فقط در بستر سامانه‌های رسمی بانک مرکزی برای صرافان، صادرکنندگان و واردکنندگان مجاز است.

کانون صرافان برای ارز اپلیکیشنی طراحی و اجرا کرده که زیر نظر بانک مرکزی است. این اپلیکیشن تنها درگاه معتبر ارزی بوده که آن هم برای نوبت دهی فعالیت می‌کند. در واقع ساعت خرید حضوری تعیین می‌شود تا در این شرایط بیماری، ازدحامی به وجود نیاید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز