خرید نقره و ۴ نکته مهم درباره این نوع سرمایه گذاری

رشد خیره کننده قیمت نقره در چند ماه گذشته باعث شد خیلی از مردم به فکر سرمایه گذاری روی این فلز ارزشمند باشند، اما خرید نقره به جای طلا به صرفه است؟

به گزارش کاماپرس، نقره در دنیا یک فلز مهم برای سرمایه‌گذاری است، اما این فلز در ایران زیر سایه طلا مانده و خیلی از مردم آن را نمی شناسند. قیمت نقره در چند روز گذشته رکورد تازه ای به نام خود ثبت کرده است تا جایی که این درخشش باعث شده بالا رفتن قیمت جهانی طلا خیلی بازتاب نداشته باشد.

اونس نقره دیروز با ۲.۵ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و چهار سنت رسید و رشد هفتگی بیش از شش درصد را نشان داد. همین رشد قیمت باعث شده حالا خیلی از مردم به فکر سرمایه گذاری روی نقره باشند. اما خرید نقره مثل طلا به صرفه است؟ کارشناسان توصیه می کنند قبل از هر اقدامی حتما به این ۳ نکته توجه کنید:

۱- درصد نقدشوندگی نقره نسبت به طلا پایین است

کارشناسان معتقدند میزان نقدشوندگی یک فلز همیشه برای سرمایه‌گذاران اهمیت زیادی دارد. اگر در یک بازه زمانی خاص به پول نیاز داشتید، درصد نقد شوندگی طلا خیلی بیشتر از طلاست .همین پایین بودن درصد نقدشوندگی نقره، باعث ایجاد ضرر و زیان در فروش آن می شود.

آریاک سفر

۲- سرمایه‌گذاری در طلا تنوع زیادی دارد

یکی دیگر از دلایلی که سود سرمایه‌گذاری در طلا را نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری بیشتر تضمین می‌کند، بحث تنوع بالای انواع سرمایه‌گذاری در این فلز گرانبها است.

خرید طلای تزئینی، خرید سکه، خرید طلای دست دوم، خرید طلای آب شده ، خرید نیم سکه، ربع سکه، خرید شمش طلا و… اما در بازار نقره این تنوع وجود ندارد .

۳-نوسان در قیمت نقره زیادتر است

با اینکه قیمت نقره در چند ماه گذشته رشد زیادی داشته است اما نوسان قیمتی زیادی را هم تجربه کرده است. طلا هم نوسان دارد اما نوسانات سرمایه‌گذاری در طلا پایین تر است.

مقایسه نمودار قیمت جهانی نقره و طلا نشان می دهد نوسان در بازار نقره خیلی بیشتر از بازار طلاست. نوسانات شدید قیمتی ریسک سرمایه‌گذاری را به شدت بالا می‌برد به خصوص در بازار طلا و نقره ایران.

۴-سرمایه گذاری روی طلا ریسک کمتری دارد

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که یک سرمایه‌گذار باید در نظر بگیرد میزان ریسک از بین رفتن سرمایه است. این ریسک درباره طلا معمولا پایین‌تر از نقره وگزینه‌های دیگر است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز