خرید طلا در آینده سودآور است؟

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی رشد کرده و به مرز 2000 دلار رسیده است و حالا این سوال مطرح می شود که آیا خرید این فلز گرانبها در آینده سود آور است؟

به گزارش کاماپرس، هفته گذشته طلا در بازارهای جهانی به بالاترین ارزش تاریخی خود رسید و هر اونس طلا 1980 دلار معامله شد، افزایش قیمت طلا احتمال شکستن مرز 2 هزار دلاری را افزایش داد اگرچه پیش از این، کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کردند که با توجه به بحران کرونا، چشم‌انداز تاریک اقتصادی و همچنین اقدامات بی‌سابقه انبساطی دولت‌ها روند افزایشی قیمت طلا ادامه دار باشد.
در حال حاضر هم با وجود شکستن رکورد قیمتی انتظار می رود که قیمت طلا دوباره روندی افزایشی داشته باشد بنابراین خرید این فلز گرانبها همچنان سود آور و به صرفه است.
هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک برای مدت کوتاهی به ۲۰۰۵ دلار رسید و آخرین بار با ۱۹ دلار و ۱۰ سنت معادل یک درصد افزایش، در ۱۹۸۵ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.
طلا پس از ۹ روز افزایش متوالی که طولانیترین روند افزایشی از ژانویه بود، روز پنج شنبه ۱۱ دلار و ۱۰ سنت افت کرده و در ۱۹۴۲ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.
این فلز ارزشمند برای کل هفته ۴.۷ درصد افزایش قیمت داشت و در ژوییه هم ۱۰.۳ درصد رشد ماهانه ثبت کرد که بزرگترین رشد ماهانه از فوریه سال ۲۰۱۶ بود.

نبود مانع برای صعود قیمت طلا

آریاک سفر

به گزارش دنیای اقتصاد، تحلیلگران اظهار می کنند که عوامل زیادی در معاملات هفته جاری مورد توجه خواهند بود اما در مقطع فعلی هیچ عاملی مانع روند صعودی طلا نخواهد بود.
به گفته اورت میلمان، کارشناس فلزات ارزشمند گینزویل، اخبار اقتصادی خوب به نفع طلا هستند زیرا آمار بهتر از حد مطلوب، انتظارات تورمی را بالا می برد و انتظار می رود طلا در هفته جاری به مرز ۲۰۰۰ دلار صعود کند.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز