خرید طلای آب شده و یک نکته مهم درباره آن

لست سکند

متقاضیان خرید طلای اب شده باید به یک نکته مهم توجه کنند و آن این که اگر می خواهید طلای آب شده بخرید حتما به واحدهای مجاز که فاکتور و مهر استاندارد دارند، مراجعه کنید.

به گزارش کاماپرس، محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان این مطلب گفت:« طلای آب شده بین افراد حرفه‌ای و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند دادوستد می‌شود، مدیرکل استاندارد تهران نیز توصیه کرده به دلیل مشخص نبودن عیار طلای آب شده از خرید آن جلوگیری کنند با این وجود در صورتی که به دنبال خرید طلای آب شده هستند به واحدهای مجاز که دارای فاکتور و مهراستاندارد هستند، مراجعه کنند.»

شایان ذکر است؛ بعد از گران‌شدن طلا و سکه ،‌مردم تمایل زیادی به خرید طلای آب شده دارند، غافل از آنکه این خرید خطرهایی برای آنها دارد و زمینه سوء استفاده‌هایی وجود دارد که می‌تواند زیان سنگینی به همراه داشته باشد.

کارشناسان و مسئولان اتحادیه طلا و جواهر معتقدند کیفیت طلای آب شده کار راحتی نیست و مردم عادی و بدون تخصص نمی توانند کیفیت آن را تشخیص بدهند. حتی طلافروشان هم در مواردی تخصص لازم برای تشخیص چشمی آن را ندارند. برای تعیین طلای آب شده باید در آزمایشگاه کاملا ذوب شده و به هم بخورد و پس از‌آن مورد بررسی قرار گیرد تا عیار آن به درستی تعیین شود.

راز آسمان پایتخت

طلایی که با فاکتور خرید فروخته می شود شناسنامه دارد و در آن کد سازنده، عیار مصنوع طلا و کد کارگاه موجود است و حتی کد شهری که در آن ساخته شده است هم بر روی آن حک شده است و حتی پس از 10 سال از خرید می‌توان پیگیری لازم را انجام داد، اما طلای آب شده هیچ فاکتور و شناسنامه ای ندارد و هیچ تضمینی برای بازگشت سرمایه وجود ندارد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز