خرید خودرو از بورس و ۳ نکته مهم درباره آن

طرح عرضه خودرو در بورس به تصویب رسید. بر اساس این طرح هر فرد با یک کد ملی می تواند هر سه سال یک بار، یک خودرو در بورس بخرد.

به گزارش کاماپرس، طرح ساماندهی عرضه خودرو در بورس در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب شد. طبق این طرح هر فرد با یک کد ملی هر سه سال یک بار می تواند یک خودرو در بورس بخرد و البته تا سه سال تمام نشود نمی تواند خودوری خریداری شده را بفروشد.

به گفته نماینده های مجلس این طرح قرار است به زودی اجرا شود به همین دلیل همه خودروهای مشمول باید در بورس عرضه شوند. عدم عرضه خودروهای مشمول در بورس هم جرم است. اما شرایط خرید خودرو از بورس چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

۱-اولویت با کسانی که هیچ خودرویی به نامشان نیست

آریاک سفر

اولویت خرید با کسانی است که به نام آنها هیچ خودرویی ثبت نشده باشد. یعنی با کد ملی آنها هیچ پلاکی فعال نباشد.

۲- خودروهای هیبریدی و تمام برقی معاف هستند

خودروهای تمام برقی و هیبریدی در طرح ساماندهی عرضه خودرو، تا سه سال از عرضه در بورس معاف هستند . قرار است شورای رقابت خودروهای مشمول طرح ساماندهی عرضه را مشخص کند.به گزارش تجارت نیوز همچنین شورای رقابت باید هر شش ماه یکبار خودروهای مشمول این طرح را با توجه به تورم، شدت فاصله قیمت کارخانه و بازار، تیراژ خودرو و نظایر آن معرفی کند.

۳- هر سه سال یک بار می توانید خودرو بخرید

طبق این طرح هر خودرو توسط بورس یک شناسه یا کد دارد تا خرید و فروش خودرو ردیابی شود. به همین دلیل هر فرد با یک کد هر سه سال می تواند یک خودرو در بورس بخرد و تا قبل از پایان سه سال نمی تواند آن را بفروشد. اگر کسی قبل از سه سال بخواهد خوردوی خریداری شده را بفروشد باید ۸۰ درصد از مابه‌التفاوت قیمت پایه و قیمت فروش بازار را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کند .

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز