خرید تور قزاقستان نوروز 1402 ؛ تجربه سفر در مسیری جدید و هیجان‌انگیز!

لست سکند

قزاقستان که در آسیای میانه واقع شده است یکی از زیباترین مقاصد برای سفر نوروزی به شمار می‌رود. خصوصا اگر این مسیر جدید پرواز مستقیم از ایران داشته باشد! به این ترتیب حتما باید این فرصت را غنیمت شمرد و تور قزاقستان نوروز 1402 را تجربه کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر قزاقستان به جز شهرهای مدرن خود، با فرهنگ غنی اسب دوانی، موسیقی فولکلور، رقص محلی، جشن‌های نوروز، کشاورزی و منابع عظیم معدنی شناخته می‌شود. قزاقستان در پس جنگ‌ها و حکومت‌های مختلف حالا در میان روسیه، چین و ازبکستان، حکومت مستقلی دارد و با درآمدهای نفتی‌اش، کم کم تبدیل به کشوری گردشگرپذیر تبدیل شده است.

مخصوصا شهرهایی مثل آکتائو و آلماتی که همواره مورد توجه گردشگران به شمار می‌روند. در ادامه این دو شهر برای علاقمندان به تور قزاقستان بیشتر معرفی خواهند شد؛

آکتائو؛ خواهرخوانده انزلی

گفتنی‌های جالبی درباره بندر آکتائو وجود دارد؛ مثل اینکه این منطقه تا همین 40 سال پیش یک روستا با مردمان محلی بوده است. اما اکنون به یک شهر زیبا تبدیل شده که شهرت آن در کشور قزاقستان زبان‌زد است. رجوع به نمایشگاه‌ها و مراکز فرهنگی شهر آکتائو می‌تواند ثابت کند که این شهر تا چه حد قدمت دارد و در گذشته چه زیستی در آن در جریان بوده است.

راز آسمان پایتخت

در رابطه با طبیعت آکتائو باید گفت که این شهر، در کناره‌ی ساحل کاسپین قرار گرفته و این آن را به یک فضای آرام تبدیل می‌کند. آکتائو طبیعت زیبایی دارد و قله‌های رنگارنگ آفتاب آن بسیار محبوب است. علاوه بر این، اقامت در این منطقه، تقریحاتی مانند قایق‌سواری و شنا را برای گردشگران فراهم می‌آورد.

گفتنی است که طی تفاهمنامه‌ای در نشست کشورهای حاشیه دریای خزر، خواهرخواندگی بین بندرانزلی و بندر آق‌تاو قزاقستان به امضا رسید. هدف از امضای این تفاهمنامه ارتقای همکاری‌های میان دو بندر، توسعه کشتیرانی و ترابری دریایی، فراهم آوردن زمینه سرمایه‌گذاری تجار دو کشور، توجه ویژه به امر بازاریابی و ارائه خدمات و تسهیلات بهتر به کشتی‌های دو کشور اعلام شد.

اما نکته جالب دیگر در سفر به آکتائو در تور قزاقستان این است که برای ایرانیان، بدون ویزا امکان سفر به این کشور وجود دارد؛ آن هم 14 روز! ایرانیان می‌توانند حداکثر ۱۴ روز بدون ویزا در شهر آکتائو قزاقستان اقامت داشته باشند. همین مورد کافیست تا ایرانیان از تور قزاقستان نوروز 1402 بیش از پیش استقبال کنند. مخصوصا که می‌توان این زمان را با 14 روز تعطیلات نوروزی منطبق کرد؛ چراکه بهترین فصل برای سفر به آکتائو، همین نوروز است.

آلماتی؛ شهر سیب‌ها

یکی از شهرهای کوهپایه‌ای قزاقستان آلماتی است که تقریبا در تمام روزهای سال، ارتفاعاتی پوشیده از برف دارد. این شهر، پیش از آستانه پایتخت قزاقستان بوده است و امروزه نیز، یکی از بزرگترین شهرهای این کشور به شمار می‌رود.

در واقع آلماتی، پرجمعیت ترین شهر قزاقستان بعنوان مرکز اصلی تجاری در جنوب شرقی این کشور و در امتداد رشته کوه‌های مرتفع تیان‌شان و نزدیکی مرزهای قرقیزستان قرار گرفته است. نام شهر آلماتی در زبان قزاقی برگرفته از کلمه آلما به معنی سیب و حالا که آلماتی شهری پر از باغ سیب است، اسم آن برایش برازند‌تر شده! همچنین در نسخ قدیمی به جا مانده از مجارستان، نام این شهر را «آلما اتا» به معنی «پدر سیب» بیان کرده‌اند؛ امروزه سیب به عنوان نماد این شهر شناخته می‌شود.

فرای تاریخ زیبای آلماتی، اکنون این شهر، شهری زیبا و سرسبز با خیابان‌های عریض، ساختمان‌های زیبا، پارک‌های متعدد و فواره‌های فراوان است.

در بهار حومه جنوبی شهر از شکوفه‌های سیب، آلبالو، گیلاس و زردآلو پوشیده می‌شود. این شهر با لباس سبز بر تن، نمای زیبای کوه‌های اطراف و ۸ هزار هکتار پوشش سبز در داخل شهر به شهری رویایی تبدیل می‌شود و از همین روست که توصیه می‌شود در نوروز به این شهر سفر کنید!

خرید تور قزاقستان نوروز 1402 با پرواز مستقیم از تهران!

تور قزاقستان نوروز 1402 برای بسیاری از توریست‌ها می‌تواند انتخابی تازه و البته خاطره‌انگیز باشد. مانیا پرواز که همیشه در پی ارائه بهترین سفرها و تورهاست، این مسیر را برای اولین بار در نوروز 1402 در تهران ارائه می‌دهد. مانیا پرواز، فکر همه‌جایش را کرده و پرواز مستقیم ایران ایر تور را برای مسافران در نظر گرفته است که ظرف یک و نیم ساعت، مسافران را مقصد می‌رساند. ناگفته نماند که این سفرها تا بعد از نوروز 1402، یعنی تا آخر تابستان ادامه‌دار خواهند بود.

پس اگر به دنبال مقصدی غیر از سواحل ترکیه هستید، تجربه سواحل خلوت و تازه در تور قزاقستان نوروز 1402 را از دست ندهید. به خصوص که هتل‌های منتخب مانیا پرواز نیز همگی خدمات آل و یوآل ارائه می‌دهند، دردسرهای ویزا را ندارد و با پروازی کوتاه، یک تعطیلات جذاب را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام

مرتبط با : مانیا پرواز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز