خدمات متنوع بانک ایران زمین در حوزه کارت بانکی

این روزها نقل و انتقال وجه نقد بسیار کم شده و تقریبا تمامی فعالیت‌های این حوزه از طریق کارت بانکی قابل انجام است. در واقع کارت‌های بانکی یکی از ابزارهای بانکداری الکترونیکی هستند که فرآیند تحویل وجه نقد و همچنین سرعت انتقال آن را افزایش می‎‌دهند. به علاوه این ابزار بانکی باعث کاهش خطاهای انسانی در زمینه نقل و انتقال وجوه می‌شوند. تمامی بانک‌ها این خدمت را دارند. بانک ایران زمین هم با تنوع خوبی این خدمت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در گذشته بخش زیادی از تراکنش‌های شعب بانک‌ها و هزینه‌های عملیاتی آن‌ها به کارهایی مانند انتقال وجه، پرداخت قبوض، استعلام موجودی و… اختصاص داشت. به همین علت بخش زیادی از زمان کارکنان بانک، صرف رسیدگی به این امور مشتریان می‌شد. ضمن اینکه مشتریان هم مجبور بودند برای انجام این امور ساده به بانک مراجعه کنند و زمان زیادی را در صف بگذرانند.

بنابراین بانک‌ها درصدد رفع این چالش برآمدند و به دنبال راهی برای مکانیزاسیون کردن این شرایط بودند تا انجام نقل و انتقال وجوه با دخالت کمتر منابع انسانی امکان ‌پذیر شود. در نتیجه برای بهبود این شرایط، کارت‌های بانکی به وجود آمدند.

آریاک سفر

آسان شدن نقل و انتقال وجوه با کارت بانکی

بیش از چند دهه است که کارت‌های بانکی با کاهش نیاز به حمل پول نقد، موجب تسریع فرآیندهای بانکی شده‌اند. در زمان ابداع و به کارگیری کارت‌های بانکی به دلیل نو بودن این سیستم، مشکلاتی مانند کپی کردن کارت توسط جاعلان و سارقان وجود داشت. همچنین سیستم بانکی به آن اندازه پیشرفت نکرده بود و این امکان وجود داشت در جریان استفاده از کارت‌های بانکی مشکلاتی به وجود بیاید.

اما اکنون شرایط کاملا متفاوت شده و به دلیل پیشرفت در صنعت بانکداری و توجه به سیستم بانکداری الکترونیک، تحولات زیادی در این زمینه ایجاد شده است. دارندگان کارت‌های بانکی دیگر نگران مشکل ناشی از کلاهبرداری و کپی آن نیستند. سیستم بانکداری تا آن اندازه پیشرفت کرده که افراد حتی بدون مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز از طریق گوشی موبایل یا لپتاپ، در هر نقطه‌ای از جهان کار بانکی خود را انجام داده و با این سیستم خرید و فروش با مبالغ سنگین هم انجام می‌دهند!

مزایای کارت بانکی

با توجه به قابلیت این کارت‌ها جهت انجام امور بانکی از طریق دستگاه‌های خودپرداز و پرداخت از راه دور، هزینه‌های عملیاتی بانک‌ها کاهش چشمگیری داشته و همچنین تا حد قابل‌ توجهی از اتلاف زمان مشتریان جلوگیری شده است. به علاوه که همین موضوع تا حد زیادی از بروز بزه کاری هم جلوگیری می‌کند. در واقع به دلیل مسائل امنیتی تبیین شده برای کارت‌های بانکی، امکان سرقت و مسائل این چنینی وجود ندارد.

علاوه بر موارد مذکور، کاهش هزینه‌های فردی و اجتماعی، پایین آمدن هزینه چاپ اسکناس، کاهش حجم سفرهای درون شهری جهت دریافت و پرداخت‌های معمول، تامین امنیت مالی دارنده و پذیرنده کارت، امکان دسترسی به پول در تمام ساعت شبانه روز و همچنین پیشگیری سو استفاده‌های احتمالی از کارت است.

هر بانکی برای صدور کارت، شرایط و پیش شماره خاص خود را دارد. شماره‌های غیرتکراری این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعات کاربران تنها در بانک مورد نظر جست و جو شوند. یونیک بودن شماره‌ها، امکان ایجاد تداخل موقع انتقال وجه بین کارت‌های بانکی مختلف را به حداقل می‌رساند. همچنین، با توجه به یکتا بودن شماره‌های حساب‌های بانکی، پلیس بهتر می‌تواند به جرایمی که در این زمینه رخ می‌دهد رسیدگی و بزهکاران را شناسایی کند.

خدمات بانک ایران زمین در زمینه کارت‌های بانکی

همه بانک‌ها، اعم از دولتی و خصوصی، خدمات کارت بانکی را در اختیار دارند و ارائه می‌دهند. بانک ایران زمین هم در این حوزه به مشتریان ارائه خدمت می‌کند. خدمات بانک ایران زمین در این حوزه به سه شکل کارت نقدی، هدیه و خرید ارائه می‌شود.

دارندگان کارت خرید بانک ایران زمین با استفاده از آن می‌توانند از کلیه دستگاه‌های پایانه‌ای فروش در سراسر ایران نسبت به خرید کالا و کلیه خدمات موجود استفاده کنند. این کارت برای کلیه پرسنل ادارات و شرکت‌ها قابل استفاده است.

کارت نقدی بانک ایران زمین، خدمت دیگری است که توسط این مجموعه ارائه می‌شود. افرادی که این کارت ایران زمین را در اختیار دارند، می‌توانند کلیه عملیات بانکی در سیستم‌های سایر بانک‌ها را انجام دهند.

ضمن اینکه بانک ایران زمین انواع کارت هدیه در مناسبت‌های مختلف را هم در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. به علاوه افراد امکان چاپ متن دلخواه را روی این کارت دارند. افرادی که کارت هدیه بانک ایران زمین را در اختیار دارند می‌توانند با آن کلیه عملیات بانکی اعم از خرید، برداشت وجه و … را انجام دهند.

مرتبط با : بانک ایران زمین
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز