خدمات شرکت محرک سازان دنا

تولیدکنندگان فعال در صنایع مختلف، در جهت هرچه سریع‌ترکردن روند رشد و شکوفایی خود و پیشی گرفتن از رقبای خارجی خود با چالش‌های زیادی روبرو هستند. یکی از این تولیدکنندگان که در زمینه ارائه خدمات به صنایع نفت ،گاز و پتروشیمی فعالیت دارد، شرکت محرک سازان دنا است.

کاماپرس در ادامه به زمان تاسیس، اهداف و چالش‌های پیش رو این شرکت و اولین حضورش در دهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس، با مدیر عامل این مجموعه به گفتگو پرداخته است؛

پیشینه شرکت محرک سازان دنا

سید محسن میر صیفی فرد، مدیرعامل مجموعه محرک‌سازان دنا در رابطه با زمان تاسیس شرکت و نوع فعالیت این مجموعه دانش‌بنیان گفت: شرکت ما در سال ۱۳۹۶، فعالیتش را به طور رسمی در مجموعه پارک فن‌آوری پردیس به عنوان یک شرکت فن‌آور شروع کرده است، که به تولید انواع شیر برقی(سولنویید ولو) و پوزیشنر مورد نیاز در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مشغول است. ما با تکیه بر توانایی‌های علمی، فنی و با رعایت استانداردهای مطرح در این حوزه در زمان کوتاهی موفق به اخذ تاییدیه های موردنظر در صنایع مختلف شده‌ایم.

وی با اشاره بر بومی‌سازی محصولات تولیدی خود، تصریح کرد: گروه محرک‌سازان دنا به عنوان تولیدکننده داخلی در فهرست دستگاه مرکزی وزارت نفت و سایر شرکت‌های وابسته به آن قرار گرفته است و با تمرکز بر دانش فنی خود در زمینه طراحی و تولید تجهیزات از طریق همکاری با شرکت‌های برتر خارجی، در زمان کوتاهی موفق به بومی‌سازی محصولات خود در انواع مختلف شد.

آریاک سفر

حضور محرک سازان دنا در اینوتکس

میر صیفی فرد به اولین حضورش در دهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس اشاره کرد و افزود: در این رویداد، ما دو محصول استراتژیک و پرکاربرد خود در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را ارائه می دهیم و آن شامل سولنویید ولو و پوزیشنر می‌شود. همانطور که می‌دانید، سولنویید یا شیرهای الکترومکانیکی جهت قطع و وصل کردن مسیر سیالات در پروسه های شیمیایی است که سیگنال های الکتریکی صادره از مرکز کنترل را به اعمال نیروی مکانیکی برای باز یا بسته کردن یک ولو تبدیل می کند. پوزیشنر نیز وسیله‌ای است که برای کنترل دقیق میزان باز یا بسته بودن یک شیر کنترل به کار می‌رود.

هدف محرک سازان دنا؛ تولید ۱۰۰ درصد محصولات با کیفیت داخلی

مدیرعامل محرک سازان دنا هدف مجموعه خود را تولید ۱۰۰ درصد محصولات باکیفیت داخلی با توان برابری با نمونه برتر خارجی و صادرات به خارج از کشور می‌داند.

دستاوردهای شرکت محرک‌سازان دنا

میر صیفی فرد در خصوص دستاوردهای مجموعه خود، توضیح داد: شرکت محرک‌سازان دنا پس از اخذ مجوز دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پروانه بهره‌برداری از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران برای دو محصول خود (سولنویید ولو و پوزیشنر)، اقدام به معادل سازی بالغ بر ۲۰۰ مدل متفاوت سولنویید ولو و ۵۰ مدل متفاوت پوزیشنر از برندهای مختلف اروپایی و آمریکایی کرد و پس از راه اندازی، تست و دریافت تاییدیه صحت عملکرد موفق به ثبت و جایگزینی آنها با برندهای خارجی در لیست مواد و تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت (MESC ) رسید و همچنان در حال معادل‌سازی و جایگزینی برند داخلی خود با خارجی در صنعت مذکور است. اکنون شرکت محرک سازان دنا به عنوان یکی از تامین کنندگان مورد اعتماد شرکت ملی گاز ایران برای دو محصول خود محسوب می‌شود.

امید به آینده‌ای روشن در تولید

میر صیفی فرد با اشاره به قوانین حاکم جهت حمایت از تولید داخل و الزام دستگاه‌های اجرایی در اجرای قوانین مذکور و همچنین برقراری ثبات نسبی در بازار ارز، به آینده تولید در ایران مطمئن و مسیر روشنی در ادامه راه برای خود و سایر تولیدکنندگان می‌بیند.

موانع و راه حل عبور از آنان

مدیرعامل شرکت محرک‌سازان دنا به چالش‌های عمومی و خصوصی مجموعه خود اشاره کرد و افزود: بی‌ثباتی در بازار ارز و عدم دسترسی آسان به مواد اولیه برای تولید، کمبود نقدینگی و بالابودن هزینه‌های تولید و بهره‌های بانکی جهت دریافت تسهیلات، قوانین دست و پا گیر وزارت صنایع، گمرک، دارایی و بیمه و عدم ارتباط مستمر و هماهنگ بین آنها از نمونه چالش‌های عمومی مجموعه ما هستند.

عدم وجود مرجع تایید‌ کیفیت واحد برای این نوع محصولات و برخورد سلیقه‌ای در تایید کیفیت محصولات تولیدی، مقاومت بسیاری از بازارهای هدف در جایگزینی محصولات خارجی با محصولات داخلی از چالش‌های خصوصی مجموعه محرک‌سازان دنا به شمار می‌روند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه حل عبور از این موانع در پایبندی به قانون حمایت از تولید داخل، اعتقاد و اعتماد به صنعت ملی در کنار کم شدن فشارهای حاصل از تحریم است.

مرتبط با : محرک سازان دنا
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
ایمالز
آسیاتک
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز