خبر خوش وزارت اقتصاد برای دارندگان سهام عدالت

نماینده وزارت اقتصاد در گفتگوی ویژه خبری با شبکه دو تلویزیون اعلام کرد دریافت کد بورسی برای ۳۴.۵ میلیون دارنده سهام عدالت تسهیل شده است.

به گزارش کاماپرس، سخنگوی آزادسازی سهام عدالت دقایقی پیش اعلام کرد برای سهولت در احراز هویت دارندگان سهام عدالت، تصمیم گرفته شده در صورتی‌که افراد در نظام بانکی احراز هویت شده باشند، نیازی به انجام مجدد این فرایند نخواهند داشت.

حسین فهیمی که به صورت همزمان مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و همچنین سخنگوی آزادسازی سهام عدالت است، در پاسخ به مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری تاکید کرد: بر اساس تصمیم شورای عالی بورس احراز هویت در بانک برای دریافت کد بورسی فعال کفایت می‌کند و نیازی به احراز هویت مجدد دارندگان سهام عدالت نیست.

وی گفت: به زودی ۴۹ میلیون شخصیت حقیقی به بازار سرمایه وارد می‌شوند. دو و نیم میلیون نفر از این افراد طی سال‌های گذشته فوت کرده‌اند که سهام آنها پس از طی مراحل قانونی به وراث‌شان واگذار می‌شود. از این میان برای 36 میلیون نفر کد بورسی صادر شده است. یک و نیم میلیون نیز از این تعداد، پیش از این وارد بازار سرمایه شده‌اند و احراز هویت آنها انجام شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین تصمیمات فرعی شورای عالی بورس اگر افراد احراز هویت در نظام بانکی شده باشند نیاز به احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی فعال نخواهند داشت. دارندگان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان خصوصی‌سازی و وارد کردن شماره شبا، از احراز هویت مجدد برای دریافت کد بورسی معاف شوند.

آریاک سفر

فهیمی در ادامه با اشاره به تحول در نحوه احراز هویت مشمولان اظهار داشت: احراز هویت مشمولان سهام عدالت به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. هم‌اکنون مراکز احراز هویت به ۲ هزار مرکز ارتقا یافته است و دیگر تجمع انبوه مراجعه‌کنندگان را در مقابل بانک‌ها و دفاتر پیشخوان دولتی نمی‌بینیم.

این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: تا هشتم خرداد ۹۹ به کدهای بورسی دارایی تخصیص پیدا خواهد کرد و بعد از آن با تمرکز بیشتر به سوی استیفای حقوق مشمولان پیش خواهیم رفت. ورود این مشمولان به بازار سرمایه فرصتی تاریخی است که زیرساخت‌ها، محیط حقوقی و فضای کسب و کار را در کشور متحول خواهد کرد.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خبر خوش وزارت اقتصاد برای دارندگان سهام عدالت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز