خبر خوش افزایش حقوق بازنشسته‌ها

لست سکند

سرانجام با پیشنهاد هیات دولت برای همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها از مهرماه امسال موافق شد و طبق اعلام رسانه‌ها قرار است طی روزهای آینده در رابطه با متناسب‌سازی حقوق بازنشسته‌ها با حقوق کارکنان شاغلان هم‌تراز اقدام شود.
به گزارش کاماپرس، در این طرح پیش‌بینی شده که حقوق نیروهای بازنشسته تا حد ۹۰ درصد حقوق کارکنان شاغلان هم‌تراز متناسب‌سازی شود. البته افزایش حقوق بازنشسته ها باید به نحوی باشد که حقوق بازنشستگان هر طبقه بیش از میانگین دریافتی از محل حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبقه مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت نشود.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

در حالی همسان سازی حقوق از مهر ماه آغاز خواهد شد که زمان اجرای کامل این مصوبه به طور دقیق مشخص نشده اما چندی پیش انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی گفته بود که در صورتی که تامین اعتبار به صورت کامل صورت نگیرد، ممکن است همسان‌سازی در دو مرحله شش ماهه انجام و یکسال به طول انجامد.

راز آسمان پایتخت

بودجه 10 هزار میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق‌
طبق ماده سی قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف به ایجاد شرایط مناسب و عدالت در پرداخت‌ها به بازنشستگان است؛ به طوری که با برسی جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت‌ها، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان، بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران کشوری و لشگری سنوات مختلف را انجام دهند. بر این اساس طی بودجه های سنواتی در رابطه با ترمیم حقوق بازنشسته‌ها تامین منابع صورت گرفت که برای سال جاری حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد.
در همین راستا جلسه‌های متعددی میان نمایندگان بازنشستگان و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد تا اینکه از چندی پیش محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که قرار است همسان‌سازی حقوق بازنشسته ها تا ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان هم تراز صورت گیرد. البته وعده داده شد که از ابتدای مهرماه همسان‌سازی حقوق اجرایی شود.
اخیرا هیات دولت با موضوع مربوط به همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها موافقت و آن را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. این در حالی است که طبق مصوبه هیات دولت صندوق های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح مکلف شدند علاوه بر امتیازات شغلی از محل منابع داخلی و سایر منابع حاصل از سرمایه گذاری های خود و همچنین منابعی که در بودجه پیش بینی شده نسبت به برقراری عدالت در نظام پرداخت و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش خود با ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلین هم طبق مشترک صندوق متناسب با سنوات خدمت از نیمه دوم سال اقدام کنند.
بر این اساس سازمان برنامه و بودجه نیز اخیرا مصوبه دولت در رابطه با متناسب سازی حقوق بازنشستگان را ابلاغ کرده و نوبخت طی این ابلاغیه به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح تاکید کرده است که نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران تحت پوشش بر مبنای ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلان هم طبقه متناسب با سنوات خدمت اقدام خواهد شد که این سازمان نیز بر موضوع نظارت خواهد کرد.
انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “خبر خوش افزایش حقوق بازنشسته‌ها

  1. هادی گفته:

    مگر مستمریبیران جزو این اب وخاک نیستند پس چرا بین بازنشستگان تبعیض میگذارید اکنون فاصله حقوق مستمریبگیران با کشوری ولشکری ۷۰درصد است .درحالی که درطول خدمت سه برابر انها بیمه پرداخت کردند آیا این عدالت اسلامی است .مستمربگیر شاید بتواند فقر ونداری راتحمل کند اما تبعیض را تحمل نخواهد کرد .علی برکت الله

  2. ناصربهادری گفته:

    بله ،میگن وتمامش حرفه ،الان دارن میگن ازمهرماه حقوق بازنشستها ومستمری بگیرا و ووو تا۹۰درصدشاغلین همتراز همسانسازی میشودوفلان اما!!؟! وقتی حقوقهاروپرداختند خواهیم دید که مث قبل ی قرون دوزار اضافه کردن واونوقت چنان حالی ازت گرفته میشه که دلت میخاد سرتو هزارباربکوبی به درو دروازه و فلان 😅😅😆😆😆😄😄😆 حالا خواهیم دید .

  3. حرف حق گفته:

    واقعا باعث تاسف و تاثر است دولتی که با رای ما به وجود می آید کوچکترین اهمیتی به ما نمیدهد ما بازنشستگان تامین اجتماعی وامروزه هر کلامی فقط درباره لشکری و کشوری است این قدر تبعیض و بی عدالتی از قلب سیاهشان که پر از قساوت است وبه خاطر مال حرام که در شمهایشان از بیت المال انباشته شده است

  4. ح ن گفته:

    ترو به قرآن اگه میپرستید فکری به حال ما کارگران باز نشسته تامین اجتماعی داشته باشید من با حقوق ۴۵۰۰۰۰۰تومانی فقط ۵۰۰ ت مان اضافه حقوق داشته ام اونوقت اون عزیز دولتی با پایین ترین رده شغلی یک دفعه از حقوق ۱۸۰۰ اومده چسبیده به من و حقوق هاشون ۱۰۰ تا ۱۴۰ درصد اضافه شده آخه کجای این عدالته از کیسه تامین اجتماعی ب میدازید به کشوری ها ولسکری ها میدین مگه ما اسرائیلی هستیم به خدا ما هم ایرانی هستیم ما هم خانواده شهید در بینمون است ما هم به جبهه رفتیم ما هم انقلاب جون رو دوست داریم به خدا ما اسرائیلی نیستیم ما ایرانی هستیم چرا این همه تبعیض چرا ماده ۹۶ برای ما اجرا نمیشه ما همسان سازی و گدا سازی نمیخواستم فقط قانون رو در مورد ما اجرا کنید تا شرمنده نوه و عروس و دامادمون نشیم

  5. طاهره گفته:

    یعنی چی؟! مگه بازنشسته ها و مستمری بگیرای تامین اجتماعی چه گناهی کردن مگه اونا نباید تو این کشور زندگی کنن و تو این گرونیا خرج زندگی بدن که حقوق اونا ثابت مونده مگه اونا بچه زن بابا هستن، پدر من با دو میلیون تومان حقوق بازنشستگی چجوری باید رندگی کنه تازه حقوق بازنشسته ها و مستمری بگیرای تامین اجتماعی رو هم اضافه نکردن!!!

  6. ایرانی گفته:

    این افزایش ها حتی مرهم هم نیست چه برسه به درمان….!!!!!
    ازسالیان قبل باید طبق قانون حقوق ها رامتناسب باتورم افزایش میدادند که خلاف قانون عمل کردند حالا این افزایش متناسب باتورم روزانه وافزیش روزانه اجناس نمیباشد!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز